De leukste ideeen en ontwerpen voor t-shirts, hoodies enz...
De leukste ideeen en ontwerpen voor t-shirts, hoodies enz...

hit counter

Piriformis syndroom

Evelyne | 14-06-2003

Dirk maakte me attent op bovengenoemd syndroom ( zie topic osteopatie voor meer info). Ik had ( en heb) pijn in mijn bil tijdens het lopen en ook vaak in de hamstrings. Als remedie zijn er rekoefeningen en zelfmassage d.m.v. een tennisbal. Ik ben benieuwd of meer mensen deze klachten hebben gehad, er vanaf zijn gekomen, en hoe vaak zij deze zelfmassage toepasten, want het is nogal pijnlijk en ik weet niet of ik met 2-3 keer per dag 5 minuten goed bezig ben

| 03-07-2003

Evelyne,
sterkte ermee,

groeten
Ton

| 03-07-2003

Hallo Evelyne,

Sterkte met je blessure en ik wens je een voorspoedig herstel.
Wie weet ben je wel weer eerder van de partij dan dat je je nu kan voorstellen.
Ik ben het 100% eens met Bart V, mee blijven doen aan de discussies op een forum kan zeer motiverend werken, en dan spreek ik uit eigen ervaring.
Ruud

Jaap | email | 03-07-2003

Hoi Evelyne,
Je klachten komen me bekend voor.
Ik loop inmiddels ook al een paar jaar en na de Dam tot Dam van vorig jaar september hen ik ook last gekregen van het piriformis syndroom. Nog steeds na het lopen (niet meer dan 5 - 6 km) last
van zeurende pijn. Ook 's nachts blijft het door-zeuren. Wordt minder na een paar dagen tot de volgend training. Ik denk dat ik het advies van Jur maar ga volgen. Massage is zeer pijnlijk en
helpt niet echt.

Jur | 03-07-2003

Beste Evelyne,

Keb op onze club mensen gehad met de meest uiteenlopende blessures waarvan er 1 was die een behoorlijke (dubbele)achillespeesblessure had opgelopen die maar niet overging terwijl hij ALLES had gedaan om ervan af te komen (je kon het bijna zo gek niet bedenken of hij had het geprobeerd.
1 ding had hij niet gedaan...en dat was "niet lopen"
dit heeft hij uiteindelijk Moeten doen want hij kon gewoon niet meer lopen, hij heeft toen een JAAR lang niet gelopen maar wel intensief gefietst (in clubverband in ons dorp) maar beloofde dat hij terug zou komen en is ook altijd bij ons in contact gebleven na een HALF jaar was hij pas pijnvrij (ook bij gewoon wandelen) en na een jaar is hij weer bij ons begonnen met lopen en heeft inmiddels zijn 1e marathon erop zitten.

Dus Evelyne even stoppen kan zelfs de enige optie voor je zijn ...maar blijf actief!!! zoals bart al aangaf.

www.loopgroepzeewolde.nl

Evelyne | 03-07-2003

Bedankt ik zal zeker contact blijven houden, hopelijk werkt dit stoppen misschien wel, Andre ik stuur je een mail.

Bart V. | 02-07-2003

Evelyne, ik kan je helaas geen advies o.i.d. geven, maar vind het bijzonder vervelend voor je. Mijn aanhechtingsblessure geneest langzaam, maar ben blij dat ik er in ieder geval mee kan lopen. Ik wens je veel sterkte bij het herstel en hoop dat het lopen je over een tijdje beter vergaat.

Toch een advies: blijf actief in het forum, schept toch een band met andere lopers, ook en misschien wel juist als je geblesseerd bent (eigen ervaring).

André | email | 02-07-2003

erg jammer. Je zou eventueel nog eens kunnen overleggen met een bewegingstherapeut. Misschien is het ver ver maar kan ze je doorverwijzen naar ook zo iemand bij jou in de buurt.
Stuur mij gerust een mail voor naam & adres.
Je kunt dan later zelf kijken welke info echt nuttig bleek en hier plaatsen zodat anderen er ook wat aan hebben.

Andy | 02-07-2003

Als het voorlopig maar niet blijvend wordt.Sterkte, zeg, wat een toestand.

Evelyne | 02-07-2003

Nou dat was het dan, ik heb vandaag besloten voorlopig niet meer te lopen, het was geen doen meer. Ik mocht om de andere dag een half uur lang 3 minuten lopen/1 minuut wandelen. Dit was echter steeds pijnlijk, en wordt niet echt minder. Het is niet leuk meer. De pijn zit vooral in de aanhechting van de hamstrings onder in de bil, maar ook midden en bovenin de bil,lies, hamstrings en rug onderaan. Ook na het lopen blijft het nog minstens een dag gevoelig. De sportarts verwees me door naar een collega, en adviseerde inderdaad te stoppen met lopen tot het pijnloos kan.

André | 20-06-2003

Hmmm, ik ben nog niet begonnen met de tennisbal (te druk vooor het werk). ik heb sportmassage gehad, dat werkte absoluut ontspannend, maar ik had het idee dat het richting een plateau ging. Zover kwam het niet omdat ik toen mijn rug verstuikte... De manuele therapeut heeft toen mijn bekken meteen mee gemobiliseerd. Daardoor was ik wel weer een stuk verder, maar ben er nog niet van af.... Gelukkig tidens het lopen geen last, juist vooral tijdens het zitten, autorijden doe ik daarom alleen het strikt noodzakelijke. Mijn werk kan ik gelukkig zelf grotendeels indelen, alleen lange vergaderingen zijn vervelend, maar....
Evelyne, succes verder. Ben benieuwd.

Evelyne | 19-06-2003

Ben bij sportarts geweest, en gevraagd of ik inderdaad dit piriformis syndroom heb. Hij bevestigde dit, maar dit is niet het enige, heb nl. ook ( het meeste) last van de aanhechting van de hamstrings. Tennisbalmassage was goed, maar ik merk toch dat dit niet opkan tegen de massage die hij me geeft, is nl. toch veel intensiever. Wat betreft de duur van de zelfmassage adviseerde hij een keer per dag 5 minuten.
Andre, ik kan dat met die knokkels echt niet, hoor, ik hou het toch bij die bal.

André | 14-06-2003

ik houd me ook aanbevolen, want sta ook aan het begin van deze methode. In het topic "osteopatie" had ik inderdaad wat meer info geplaatst. Een andere manier hoorde ik van een loopster: maak een vuist van je hand en ga boven op de knokkels ervan zitten en beweeg heel rustig heen en weer. De knokkels zijn natuurlijk scherper dan een tennisbal vandaar dat ik daar eerst mee wil beginnen.

Geef hier een reactie

tekst

naam

e-mail

Dit veld s.v.p. leeg laten

Een website laten bouwen? Kijk op de Design Studio voor Wordpress: wpdesignstudio.nl