lange sokken

inge | 04-05-2007

zijn er hier nog meer mensen die lopen met lange sokken (vitasan of x socks)?
Maar ook gewoon blijven dragen met een korte broek.

De laatste reactie staat bovenaan. Er zijn 36 reacties op dit onderwerp.

| 12-02-2017

Nou mannetje, hierom is Erwin dom:

post Erwin 31-8-20110 "Kees....voetballers dragen het altijd, omdat dat zo hoort! Een voetbaltenue heeft nou eenmaal lange sokken."

post no long socks 2-9-2010 "@ Erwin
Voetballers dragen geen lange sokken omdat het hoort..... Die hebben een doel, nl de scheenbeschermers op hun plaats houden!"

Dennis | 17-01-2017

Meiden toch! .....ik snap erwin wel...en waarom is hij dom als hij niet het gewenste antwoord geeft zizo? ...ik heb die dingen ook gehad maar merkte geen enkel verschil, sterker nog :ik vond het niet lekker zitten /bloedheet en kreeg ze na een zware trail niet zonder kramp uit .
Heb ook een aantal therapeuten gesproken die vertelden allen dat die kousen onzin zijn.
Ik heb ze inmiddels weggegooid en mis ze totaal niet. ....zou het een placebo effect kunnen zijn?

Dennis | 17-01-2017

Meiden toch! .....ik snap erwin wel...en waarom is hij dom als hij niet het gewenste antwoord geeft zizo? ...ik heb die dingen ook gehad maar merkte geen enkel verschil, sterker nog :ik vond het niet lekker zitten /bloedheet en kreeg ze na een zware trail niet zonder kramp uit .
Heb ook een aantal therapeuten gesproken die vertelden allen dat die kousen onzin zijn.
Ik heb ze inmiddels weggegooid en mis ze totaal niet. ....zou het een placebo effect kunnen zijn?

Winer | 26-12-2016

Erwin is een hypocriet. Voetballers lacht hij niet uit, hardlopers wel. Eigenlijk is Erwin gewoon dom.

ronnie | email | 02-09-2010

Wat een toeval: dit bericht stond vandaag op Twitter KBVB Royal Belgian National Soccer Team performs better wearing Herzog Sport Compression! a unique cooperation #compression #recovery

No long socks | 02-09-2010

@ Erwin

Voetballers dragen geen lange sokken omdat het hoort..... Die hebben een doel, nl de scheenbeschermers op hun plaats houden!
Dus als iemand lange sokken wil dragen omdat hij daar baat bij heeft laat hem dan lekker. Maar zoals al eerder geschreven scharen ze jou onder "domme lui" en zul je dat niet bevatten.

wibo | 01-09-2010

@erwin,
even googelen en je vindt de onderzoeken met resultaten erbij vermeld

ronnie | email | 01-09-2010

@ erwin: er zijn wel degelijkaanwijzingen dat de sokken werken. Diverse onderzoeken staven nu het gebruik van de sportcompressiekousen De studies hebben zich geconcentreerd op de toepassing van de kousen bij kuitklachten, van lichte verrekkingen tot ruptuurtjes in de kuit, shin-splints en compartimentproblematiek. Momenteel vindt er een studie plaats in het Radboud Universitair Medisch Centrum naar de invloed van de kousen op de recuperatie, het herstel van zware inspanningen.
Enneh, lach me gerust midden in mijn gezicht uit vanwege mijn lelijke sokken, ik spreeek je na de finish van de eerstvolgende wedstrijd.

zizo | 31-08-2010

Precies zoals ik zeg: Met domme lui valt toch niet te praten

Erwin | 31-08-2010

Ik lach om wie ik wil...is niks doms aan. het ziet er gewoon NIET uit.
En of het bewezen is? Show me het wetenschappelijke bewijs maar eens dan. De verkopers in diverse running-speciaalzaken doen het af als een mode-grill. En ik ook!

Trek die sokken aan en loop giga voor joker!!

Erwin | 31-08-2010

Ik lach om wie ik wil...is niks doms aan. het ziet er gewoon NIET uit.
En of het bewezen is? Show me het wetenschappelijke bewijs maar eens dan. De verkopers in diverse running-speciaalzaken doen het af als een mode-grill. En ik ook!

Trek die sokken aan en loop giga voor joker!!

zizo | 31-08-2010

Uit ervaring kan ik zeggen dat het aantoonbaar helpt om overbelastingsblessures te voorkomen of om het herstel hiervan te bespoedigen.
Het getuigt dan ook van een ongelovelijke domheid om iemand voor het dragen ervan uit te lachen.
Dus ook met korte broek gewoon dragen als ze nodig zijn.
Met domme lui valt toch niet te praten.

Erwin | 31-08-2010

Kees....voetballers dragen het altijd, omdat dat zo hoort! Een voetbaltenue heef tnou eenmaal lange sokken.
Bij hardlopers is dat iets van de laatste tijd...en he tziet er gewoon niet uit. Ik zou me in elk gewel WEL doodschamen, met die vreselijke dingen! Lopers die ze dragen, lach ik in elk geval in het gezicht uit. Wannabe's zijn het

Joran | 31-08-2010

Het ziet er werkelijk niet uit...en ik waag het nut te betwijfelen. "

kees | 07-05-2010

Waarom zou je je schamen voor het dragen van lange sokken tijdens het lopen . Voetballers weten niet beter.

Jan | email | 25-04-2010

Begrijp dat het vooral goed helpt bij vermoeidheid- en overbelastingsblessures zoals shin splints enz.
Trainen met hartslagmeter, schema's en compressiekousen e.d. is volgens mij prima maar allereerst luisteren naar je eigen lichaam. Dat zou de basis moeten zijn voor iedere sporter. Als je dat (nog) niet kunt is het vragen om problemen. Geniet toch van het lopen.

Bram | 27-05-2009

Supersokken die X-socks energizer. Ik zat vandaag wat verhoudingen hartslag/snelheid van mijn recente duurloopjes te bekijken en het veel me op dat deze in de duurloopjes op de lange sokken duidelijk het gunstigst uitviel. Het lijkt een goedkoop verkooppraatje maar het is echt zo.

Is dit zomaar mogelijk, dat je tot 0,5-1,0km/h harder loopt door een andere sok of is dit stomme toeval?

Ties | 27-05-2009

Ik loop ook met de X socks met korte broek of met een korte tight. In mijn loopgroep bij PAC krijg ik daarop wel wat plagerig commentaar. Maar het werkt. Minder last van kuit- en scheenbeenspieren. Witte X socks vaak in combinatie met een wit T-shirt (met Etten Leur tekst) en mijn Brooks Infiniti. Na 5 weken gebruik: zeer slijtvast en na het wassen zeer snel droog.

Harry | email | 25-03-2009

Ik heb helaas als uitzondering misschien veel last tijdens het dragen van de originele Vitasan zwarte compressiekousen.
Mijn soleus ga opspelen na zo'n 3 km en dat wordt dan zo erg dat doorlopen haast onmogelijk wordt.
De soleus zit tussen de kuit en achilles en de ene keer heb ik het links en de andere keer me rechteronderbeen.
Het verziekt me hele hardloop liefhebberij wat ik al meer als 30 jaar beoefent.
Misschien doordat ik ook intensief fietst ik weet het niet maar ik heb van alles uitgeprobeerd, zachte ondergrond, nieuwe loopschoenen, compressiekousen maar het komt langzaam opzetten en dan kan je beter gaan wandelen om de schade te beperken anders ben je lang uit de running wat ik al ervaren hebt.
Tijdens me wegatletiek wedstrijden uit me verleden ( was toen dacht ik 25 jaar ) waar ik 16.40 liep op een 5 km bijvoorbeeld had ik nooit last, nu met het ouder worden is dit het enige wat me tegenhoud om op 52 jaar nog lekker hard te lopen, ik baal als een stier, wie weet een oplossing en ga dan niet zeggen stoppen met hardlopen want dan heb je geen last meer dat begrijp ik ook wel

Har | 29-10-2007

het is zeker geen modeverschijnselen maar een functioneel onderdeel van je loopkleding. je prestaties gaan merkbaar vooruit, het herstel gaat sneller waardoor je effectiever kan trainen.

ik loop al een jaar of 6 met een dergelijk iets om de kuiten, al lang voordat de kous was "uitgevonden".

karel | email | 23-07-2007

Liep enige jaren geleden rondje Bosbaan, in korte broek met lange witte sokken. Kom langs een stel vissers, zegt zo'n hengelaar tegen de ander: "zielig he, twee gebroken benen...kon niet meer lopen van het lachen.
en nee, schaam me (sindsdien zeker) niet voor dit modevergrijp ;-)

Micha | email | 16-07-2007

Hoi Inge,

Ik heb een paar Vitasan gekocht (zwart) en ze bevallen goed.

Joan | 10-05-2007

ik gebruik de vitasan nu bijna een jaar en gebruik nog steeds mn eerste paar. ik loop 2 a 3x per week en de rek is nog even goed als toen ik ze nieuw kocht.

dat is goed af te meten aan het "gemak" waarmee je ze kan aantrekken. dat is dus een hele toer. het kost nu nog steeds net zo veel moeite als toen ik ze nieuw had.

inge | 10-05-2007

@ martine

Welke van de 2 vindt jij het beste zitten? Is het waar dat de rek van de vitasan na een paar keer dragen al een stuk minder is?

martine | 07-05-2007

Ik heb beide, en loop er ook mee. het zit comfortabel en who cares anyway. Even een grens over en buiten dat lopen er steeds meer mensen mee.

www.runtodream.nl

hehoi | 05-05-2007

Ik heb deze week ook x socks gekocht, maar nog niet gedragen (raar gezicht......). Ik ga het toch maar doen. Wat een onzin, ik loop voor mezelf verdorie.

Henk | 05-05-2007

Ik heb ze zelf niet, en zou ook eerst mijn twijfels hebben om er mee te lopen.
Maar ik vergelijk het een beetje met een valhelm op een racefiets. Ik weet nog dat die dingen voor het eerst gebruikt werden door recreanten. Nou dat was toch wel een beetje lachen, met zo'n ding op je hoofd. haha. Mij niet gezien dacht ik. Nu ruim 15 jaar later weet je gewoon niet beter.

amber | 05-05-2007

Ze bevallen mij ook heel erg goed, ik kan ook niet zonder. heeft iemand ook ervaring met bijvoorbeeld een lichte training doen zonder de sokken en dan direct na de training de sokken 1 a 2 uur dragen? Ik hoorde dat dat ook goed zou zijn.
Eigenlijk moeten we idd maling aan iedereen hebben en ze gewoon dragen!!!! Gewoon denken dat dit de nieuwste mode is in hardloopland

succes iedereen.
Amber

Joan | 05-05-2007

ik loop nu bijna een jaar met vitasan sokken. de huidkleurige. in het begin werd je nagekeken en moest je altijd uitleg geven. nu heeft iedereen het geaccepteerd en zou ik niet anders meer willen. gewoon dragen onder je korte loopbroekje of tight. maling hebben aan wat een ander zegt of denkt. ze werken in jouw voordeel en je voelt je er goed bij.

of de x-socks even goed zijn weet ik niet. ze lijken mij minder effectief te zijn. maar ik heb ze nooit gedragen dus kan er niet over oordelen.

laatst kwam ene een clubje van een man 20 hardlopers tegen. 8 hadden lange sokken. je hebt gelijk een andere band met elkaar.

inge | 04-05-2007

@Amber

Gewoon gaan lopen. Bij de AV kreeg ik de eerste keer ook heel veel commentaar, van heb je spatadders tot heb je het koud. De 2e keer was het van iemand die ze zelf ook draagt maar niet durft zonder lange tight.

@Ik dacht dus dat ik als enige "gewone"hardloopster er mee te lopen. Maar kijk hier....een aantal van ons doen het dus ook.

@Hebben jullie trouwens ook dat je niet meer zonder deze sokken wilt lopen?

amber | 04-05-2007

Hahahaha dit is dus ook mijn probleem.
Ik durf dus niet te lopen met die lange sokken aan, en draag op dit moment dus gwoon mijn llange tight. Erg he ik heb het liever iets te warm dan dat ik de me onzeker over de sokken voel.
Ik heb ze ook nog niet veel zien lopen, maar mss komt daar gauw verandering in??
Ik hoop het;

inge | 04-05-2007

Hoi

Ik loop zelf dus ook met die sokken, maar heb hier in de buurt nog niemand er mee zien lopen.

Henry | 04-05-2007

Vorige week heb ik gelopen met lange X-socks en een korte broek. Voordat ik ermee ging lopen had ik ook mijn twijfels, maar goed je loopt voor jezelf en voor niemand anders.

coolcat | 04-05-2007

Hoi inge,
Heb zwarte en witte lange x-socks. de zwarte heb ik al gedragen onder kort zwart shortje als ik last had van mijn kuiten. Was niet zo een gek zicht eigenlijk, leek wat op voetballer :-) gewoon niks van aantrekken. Weet je wat ik soms denk, probeer met de wagen eens iemand te bekijken in je spiegel die aan het lopen is. Wat zie je ? misschien als je geluk hebt 1 seconde een flits dus verstand op nul en lopen !
sportieve groetjes
Coolcat

Fritsje | 04-05-2007

Ik heb X-socks lange sokken.
Loop er regelmatig mee. Geen schaamte whatever.

ultem | email | 04-05-2007

Ik heb Vitasan sokken, maar ik durf niet met korte broek te lopen..erg he..

Geef hier een reactie

tekst

naam

e-mail

Dit veld s.v.p. leeg laten

Nu in samenwerking met runners.meetingpoint startbewijzen aanbieden bij www.hardloopevenementen.nl
Ben jij de eerste?

<b>Laat de liefde niet aan toeval over</b>
Laat de liefde niet aan toeval over

<b>Lekker op wintersport?</b>
Lekker op wintersport?
Regel het zelf op vakantie.discount!

Passie voor hardlopen? Neem nu een extra voordelig proefabonnement op Runner's World, het meest gelezen hardloopmagazine!

Schrijf je ook in voor onze onregelmatig verschijnende nieuwsbrief

* verplicht veld

hit counter