De leukste ideeen en ontwerpen voor t-shirts, hoodies enz...
De leukste ideeen en ontwerpen voor t-shirts, hoodies enz...

hit counter

shin splints (springschenen)

Henri | 02-03-2004

Ik heb nu last van shin splints en durf het nu niet aan om te gaan lopen. Ik zit nu te twijfelen of absolute rust, zodat ik zelfs niets voel tijdens mijn dagelijks werk, want dat is nu een beetje. Of rustig blijven wandelen en dribbellen en een beetje aankijken hoe zwaar ik het kan belasten. En eventueel ijs erop nadat ik terug kom. Andere schoenen enzo is al aan gedacht enzo, Heb er zelfs last van met fietsen e.d. Nog niet erg pijnlijk maar hij is er volgens mij wel de blessure. Heeft iemand suggesties wat ik het beste kan doen. Rust of dat actief Herstel Ik ben geduldig, maar ik heb eind mei een NK waar ik moet staan dus!!

Gerrit Stel (sportverzorger) | email | 11-05-2004

Beste Henri,
Per ongeluk op deze site gekomen en uit beroepsgekte naar het forum gegaan. Shinsplits of hoe je het ook wil noemen maakt niet uit, de wetenschap is er ook nog niet uit hoe we het "logesyndroom" moeten noemen. Het advies van Marcel zou ook het mijn zijn, je moet het zoeken in het 'te hard neerkomen' van de voet, dus ga eerst wat op een zachtere ondergrond trainen. Verder is het antwoord van Marcel uit mijn hart gegrepen. Het is een zeer vervelende blessure, maar je kan er vanaf komen.

Marcel | 08-05-2004

Een jaar geleden had ik het aan mijn linker scheen. Ik ben toen doorverwezen naar starshoe, een winkel waar men apparatuur heeft om metingen te verrichten. Uit de uitslag kwam toen naar voren dat ik over proneer waardoor deze blessure is ontstaan, nu met speciale zolen loop. Na een half jaar liep ik pijnloos weer de halve marathon in 1:30, na verloop van tijd is de blessure weer terug gekomen, maar dan bij mijn rechter scheen. In deze situatie verkeer ik nu. Zelf heb ik het idee dat mijn rechter voet teveel correctie ondervindt door mijn correctie zool omdat ik links er geen last meer van heb. Mede rol ik mij voet niet goed af. Dit komt omdat ik vroeger veel aan 100m deel nam, waardoor je meer op de bal van je voet loopt. Ik adviseer je om je voet goed af te rollen ook al neemt de vermoeitheid toe. Verder leef ik met je mee, want zelf ondervindt ik er overdag ook veel last van, sterkte

Karin | 28-04-2004

Ja ik ben ook wel benieuwd wat voor spuit..! Ik heb een jaar last van springschenen en heb zelfs ook pijn als ik gewoon zit :( Ik laat mijn fysiotherapeut mijn schenen 'masseren', dat helpt wel, bovendien laat ik elke week mijn kuiten masseren en losmaken. Na het sporten koelen met ijs.
Ik hoop dat je snel een oplossing vindt, maar inderdaad, ik denk ook dat je er nooit helemaal vanaf komt.

Simon Chovau | email | 20-04-2004

Wat voor soort spuit? Cortizonen of iets gezond?

Maurice | email | 20-04-2004

Ik had 5 jaar geleden ook erge last van shin split,heb 1.5 jaar niet kunnen voetballen, ben toen bij 5 verschillende fysiotherapeuten geweest, maar niets hielp. Peter Verbeek de doktor van Vitesse heeft op een gegeven moment mijn fysiotherapeut verteld hoe het te behandelen is. Binnen 3 weken stond ik weer op het veld te trainen. Het blijkt dat het nooit meer helemaal verdwijnt. Elk jaar opnieuw moet ik weer op een speciale manier gemasseerd worden. Een vriend van mij had het ook en hij heeft in sport centrum papendal een spuit gekregen, hij heeft nooit ergens last meer van gehad. Aankomende vrijdag krijg ik ook zo'n zpuit. en hoop dat ik er dan na 5 jaar eindelijk van af zal zijn.

paulus | 05-04-2004

Rond oktober/november had ik ook last van de scheenbenen. Normaal is : rust houden. Heer Bijvoet in Weesp adviseerde me de nieuwe Asic Kayenne en wel doorlopen en dit langzaam uitbouwen. Dit heeft mij meer geholpen dan de langdurige rust die vroeger in acht nam.
Gisteren lekker in R'dam kunnen lopen. Bijvoet: bedankt!

Henri | 03-04-2004

Paul, Er is niet een vaste tijd voor te noemen! Wat ik gedaan heb is gewoon niet meer hardgelopen en gewacht tot de pijn volledig weg was met het dagelijks leven. want ik had er al last van als ik de trap op liep of op mijn tenen ging staan. Dus toen ik dat niet meer voelde ben ik weer gaan opbouwen. 5min bij 5 min op gras(zachte ondergrond) en het gaat het wederom beter. Vooral niet te snel willen lopen. Ik ga ervan uit dat je je schoenen nu in orde hebt, want dat is vaak de oorzaak

paul | email | 02-04-2004

ik sukkel op dit moment met de ontsteking. Bij mij kwam het vooral doordat ik van zooltjes wisselde en wel in de voorbereiding van de marathon zat. Na een week rust toch weer geprobeerd, maar na 10 minuten kwam de pijn vol terug. Ik heb nu geen pijn meer maar voel de ontsteking nog wel. Hoe lang duurt het voor ik weer veilig kan gaan lopen?

Henri | 28-03-2004

Yep, een AR! Ben het inderdaad rustiger aan gaan doen, totdat ik het bij het dagelijkse leven, de pijn niet meer voelde. daarna nog een week Xtra voor de zekerheid en ben toen pas weer begonnen met dribbellen minuutje na minuutje. Maar waar ik het van heb gekregen is van het fietsen???????? Vreemd maar waar. Ben een echte voorvoettrapper mischien dat het daaraan aan ligt, alleen dat wil ik niet echt in veranderen omdat ik daar mijn kracht vandaan haal (83km in 1H53)
Ik twijfel nog of ik aan het NK meedoe omdat onze vrouwelijk team lid niet meer meedoet en een ander Teamlid, twijfelt of hij het niveau van Sven en ik aan kan. Dus ik kan rustig revalideren of meedoen, met een minder team. Twijfel???
Heb jij nog een vrouw in de aanbieding, Monique???
Link:http://www.allterrain.nl/team/wie.htm

Monique | 26-03-2004

<tweede deel>
Ik merk zelf toch dat ik met fietsen een stuk minder last heb en probeer mijn conditie met fietsen redelijk op pijl te houden en het lopen ondertussen niet te verleren. Al eens gedacht aan een podotherapeut? Of iemand anders die gespecialiseerd is in het maken van zooltjes? Bij Axium for Motion (http://www.axiuminfo.com/) in Eindhoven kun je een loopanalyse laten doen, wel even een verwijzing vragen voor de verzekering.
Succes met je NK! toevalling AR?

Monique | 26-03-2004

Ook ik ben op dit moment druk zoekende naar methodes om mijn scheenbeen-blessure op te lossen.
Zelf doe ik allerlei sporten, waaronder hardlopen, mountainbiken en circuittraining, maar momenteel is hardlopen niet echt een optie. Ik probeer me voor te bereiden op een wedstrijd eind april, maar echt haalbaar is dat niet op dit moment. Henri, ik probeer binnen de pijngrens toch bezig te blijven. Ik heb wel enkele weken rust gehouden, maar nadien kwamen de klachten gewoon weer terug en echt lang rusthouden is op dit moment geen optie. Nu ben ik in ieder geval tot eind april redelijk rustig bezig met vooral korte looptrainingen. Nadien vooral goed rekken (kuitspieren). Verder versterk ik de scheenbeenspier door oefeningen te doen. Ook na iedere training doe ik ijs op mijn scheenbeen en masseer ik regelmatig met een ijsblokje de pijnlijke plek (ook al is dit niet fijn).

Simon Chovau | email | 22-03-2004

idd doorlopen kan leiden tot zwaarder & erger.. Beter iets voorzichtiger zijn dan wa extra gaan doen.

Henri | 22-03-2004

Maarten, Ik merk dat jij niet weet waar wij het over hebben! Doorheen lopen????? Als je er alleen al naar wijst doet het al zeer.

Yuri | 21-03-2004

Tussen de oortjes? Welnee..........

Het gaan hier om een SCHEENBEEN klacht, dat ligt een stuk verder naar beneden :O)

maarten | 21-03-2004

misschien hebben jullie het wel tussen de oortjes. je moet er gewoon doorheen lopen dan gaat het vanzelf over.

ali | email | 12-03-2004

Heb in het verleden wel eens gejogd, maar ben niet echt verzot op (hard) lopen. Heb sinds twee jaar gewandeld als training voor vierdaagse, maar merk dat ik aerobisch tekort kom, maak geen progressie, dus nu doe ik fitnes erbij (overigens doe ik ook aan Nordic Walking) om 30 min op zo'n band te wandelen is saai en dus heb ik gisteren geprobeerd om soort intervaltraining te doen, 1min hoger tempo twee min wandelen, maar na vier keer kreeg ik behoorlijk pijn aan mijn schenen. Dat trekt wel weg als ik weer wandelen, maar ik vroeg me af of dit shin splint is en wat daarmee precies bedoeld wordt. Ben benieuwd wat jullie mij kunnen vertellen.

Yuri | 04-03-2004

Henri,

Alles is een optie, een disbalans is iets dat zeker is. ik weet alleen niet of de kuiten trainen voor JOUW op dít moment een optie is. Weet ik pas na een onderzoek. Misschien kun je het zelf vertellen als je langs geweest bent :O)

Henri | 03-03-2004

Toch bedankt voor het meedenken, Bart.
Eindelijk eens iemand die met mijn probleem meedenkt ipv alleen zijn mening maar te spuwen over van alles en nog wat.
Ja, mijn kuiten trainen, is mischien een optie, mischien is er een disbalance ergens????
Heb ik daar wat aan, Yuri???

Bart | 03-03-2004

Ik heb net even naar je link gekeken en ik voel me nu een beetje voor gek staan, de adviezen die ik je gegeven heb die had je zelf waarschijnlijk allang bedacht dus kijk maar wat je er mee doet. In ieder geval succes er mee.

Bart | 03-03-2004

Henri, zelf richt ik mijn aandacht tegen de tijd dat ik wat ga voelen wat meer op het trainen van mijn kuitspieren en doe even geen heuveltrainingen.
Rust langer dan 2 weken is voor mij en mijn omgeving nooit een optie want daar word ik niet gezelliger van.Voor oefeningen zijn er genoeg sites te vinden.

Ben | 03-03-2004

Henri, ik ben de laatste die mensen in hokjes wil duwen, maar vond e.e.a. gewoon twijfelachtig, dat mag ik dan toch wel vermelden? Je moet gewoon posten op de site wat je zelf wilt, maar het is op een discussieforum niet zo vreemd dat je dan af en toe kritisch commentaar krijgt, ik hoop dat je in elk geval van je shin splints afkomt. Succes ermee!

henri | email | 03-03-2004

Ben, niet te veel in hokjes denken en daaraan conclusies trekken.
Ik ben al bij meerdere fysio mensen geweest, had ik volgens mij al vermeld alleen ik vroeg of alleen of er iemand ervaring had met:rust in verhouding met actief herstel.
Als ik gewoon stop en drie maanden niet ga lopen is de blessure waarschijnlijk over. Maar dat is geen optie, voor mij.
Ik ben gewoon mijn blessure gewoon beu! En wil daarvan af. Heb aan de wetenschap nu vraagteken gehangen en mischien kan er via deze manier me iemand helpen.
Ik merk nu, dat ik op deze site me contineu moet verdedigen of van alles verantwoorden. Moeten we daar eens niet mee ophouden, mannen

Ben | 02-03-2004

Als je serieus mee gaat doen aan het NK train je natuurlijk op redelijk niveau. Zelfs bij de club waar ik loop is er voor iedereen af en toe een masseur/fysio aanwezig als je ergens last van hebt. Degenen die ook voor NK trainen bij ons hebben hun eigen fysio/massagepersonen en natuurlijk verschillende trainers. Wil je nu echt serieus gaan zeggen dat je via dit forum naar antwoorden zoekt terwijl je waarschijnlijk verschillende mensen in je vereniging hebt die je kunnen adviseren en helpen? Dus dan stap je toch naar je trainer(s) of fysio mensen met je vragen?

Geef hier een reactie

tekst

naam

e-mail

Dit veld s.v.p. leeg laten


Leuk shirt voor fitte lui!

<b>Laat de liefde niet aan toeval over</b>
Laat de liefde niet aan toeval over