Bergaf lopen

Q | email | 20-02-2016

Ik zit momenteel in week 7 van de start-2-run.
Gezien ik op week 9 en 10 in de bergen zit om groepen te begeleiden tijdens het Canyoning en er dus weinig vrije tijd is zou ik 's morgens een 5tal kilometer lopen.
Dit is dan quasi wel enkel beraf.

Gedurende de dag ben ik wel de hele dag aktief bezig met springen, zwemmen, klimmen,...

Is het raadzaam om elke dag die 5km bergaf te lopen of toch best ni omwille van de belasting op de knie?

q | email | 23-02-2016

Zou die 5km ni dagelijks doen maar ongeveer om de dagen. In combinatie met het canyoningen zou da wa veel zijn...

Martijn | 20-02-2016

Aangezien je de hele tijd actief bent, zou ik gewoon even met s2run stoppen. Misschien niet nodig, maar je bent er om een groep te begeleiden, dat lijkt me dus even prio.

s2run geeft sowisio aan dat je niet elke dag moet lopen tijdens de opbouw, dus waarom nu wel elke dag 5km? Trainings- technisch lijkt me dat niet optimaal, zelf al had je de rest van de dag rust.

Bergaf lopen is overigens wel goed als training. Als je er normaal geen gelegenhijd voor hebt, zou je de 2e week even 3x10minuten kunnen lopen, in een niet al te hoog tempo en waarbij je er op let om soepel zonder veel kracht te lopen.

Geef hier een reactie

tekst

naam

e-mail

Dit veld s.v.p. leeg laten

Nu in samenwerking met runners.meetingpoint startbewijzen aanbieden bij www.hardloopevenementen.nl
Ben jij de eerste?

<b>Laat de liefde niet aan toeval over</b>
Laat de liefde niet aan toeval over

<b>Lekker op wintersport?</b>
Lekker op wintersport?
Regel het zelf op vakantie.discount!

Passie voor hardlopen? Neem nu een extra voordelig proefabonnement op Runner's World, het meest gelezen hardloopmagazine!

Schrijf je ook in voor onze onregelmatig verschijnende nieuwsbrief

* verplicht veld

hit counter