Adverteren? Stuur een mailtje naar runnersmeetingpoint4u (at) gmail.com

Crosstrainer

Frank | 22-09-2016

Ben al weken "out" met achilllespees letsel.
Wil echt wel terug lopen. Maar kan na 8 weken nog steeds niet gaan zonder manken.
Kan wel in fitness op een crosstrainer "lopen".
Wegens geen stevige afduw.
Is werken op zo een crosstrainer een waardig vervangmiddel ? Zodat de conditionele achterstand niet al te groot wordt.
Ik ambieer nog steeds een halve marathon in april 2017. En liep tot einde juli zowat 30 km per week.
Iemand ervaring in deze aanpak ?

waterrat | 24-09-2016

Het ligt eraan hoe fit je bent/ was. 30km p/week is niet superveel dus je kan met een crosstrainer wel wat terugval voorkomen.

Maar dan hebben we het wel over minimaal 1 uur per dag of meer op de crosstrainer. Dan kom je als 30 km p/week loper cardiovasculair nog fitter uit je blessure dan je erin kwam ;)

Wat echt veel en veel beter is, is joggen in het zwembad met zo'n band om je middel. Maar ik snap dat het altijd een geklooi is met de openingstijden van het zwembad. Maar als je naast de crosstrainer de mogelijkheid hebt om bijv. twee keer per week op hoge intensiteit the aquajoggen, dan zou ik dat zeker doen.

Geef hier een reactie

tekst

naam

e-mail

Dit veld s.v.p. leeg laten


Leuke shirts voor sporters

<b>Laat de liefde niet aan toeval over</b>
Laat de liefde niet aan toeval over

Passie voor hardlopen? Neem nu een extra voordelig proefabonnement op Runner's World, het meest gelezen hardloopmagazine!

Schrijf je ook in voor onze onregelmatig verschijnende nieuwsbrief

* verplicht veld

hit counter