Adverteren? Stuur een mailtje naar runnersmeetingpoint4u (at) gmail.com

Loopstijl verbeteren

Jose | email | 28-11-2009

Hallo,

m'n loopstijl is nog niet optimaal en ik had graag een paar tips gewild om mijn loopstijl te verbeteren om nog sneller te lopen. Kan er iemand aub een lijstje maken waarop ik allemaal zou moeten letten?

Mvg

Er zijn 16 reacties op dit onderwerp, de eerste reactie staat boven

p. | 29-11-2009

let op de pasfrequentie,ideaal is ca 90 passen per minuut per been. zorg voor voldoende duurvermogen om de stijl goed vol te kunnen houden. let op de afwikkeling van je voet, liever niet op je hak maar op de middenvoet landen.loop altijd ontspannen en los. voor de rest zal je veel intervaltraining moeten doen om je snelheid te verhogen. succes.

q. | 29-11-2009

Meer kilometers lopen per week dan je nu doet. Het lichaam vindt vanzelf de makkelijkste manier (ie betere loopstijl) als je meer loopt. In ieder geval niet aan intervallen beginnen.

Hoeveel km/week loop je nu?

DinaDani | email | 07-01-2010

Ik hanteer de Oost-Bengaalse Wandeldraf. Een uitstekende looptechniek waarbij de focus ligt op een golvende beweging in de heupstreek. Vergeet daarnaast niet om dagelijks 111 kikkersprongen te doen ten faveure van de bovenbeenderen.

Hopelijk heb je hier iets aan!

conditie-en fitnesstrainer | email | 22-01-2010

ik zou 's op posetech.com kijken,heb ik ook gedaan.
welke stijl je ook kiest een paar dingen gelden universeel.

- let erop dat je op je voorvoeten leert lopen de bal van je voet en niet op je hielen gaat landen,dan heb je ook niet van die dure schoenen nodig met dikke hakken maar dan kun je op je blote voetjes lopen.
kost wel wat spierpijn in je kuiten maar je gaat er echt licht van lopen.
je voeten vangen dan de krachten op en je voet heeft meer flexibiliteit dan een dikke zool.
- zorg dat je armen meebewegen
- zorg dat je lichaam voorover helt
- zorg dat je been onder je lichaam staat als je er op landt.

John (looptrainer hellas) | 28-05-2010

Heleboel mensen herken je door hun loopstijl , en een loopstijl van iemand kan je niet veranderen , wel hun looptechniek kun je veranderen en daarin zit het hem in. Door loopscholingsoefeningen kun je dat verbeteren
De loopstijl wordt bepaalt door: Je lichaamsbouw en het karakter van het individu en die kan je niet veranderen , dus als iemand toch beter en soepeler gaat lopen enz , komt dit niet door het veranderen van je loopstijl , maar van je looptechniek

mariska | email | 27-08-2010

de ene beweert meer op de voorvoet te landen, de ander beweert meer de gehele voet te gebruiken voor de afwikkeling.
met welke informatie kun je iets?
en waar hangt dat van af?

Jacky | 29-08-2010

Mariska,
Er is heel veel te vinden over looptechniek op internet. Kijk wat je het meeste aanspreekt en waar je je zelf het beste in kunt vinden. Een Chi runner zal Chi het beste vinden een BK loper de BK methode en een pose loper de pose methode. Jij moet hierin zelf je weg vinden en niet aan iets beginnen omdat een ánder zegt dat dát het beste is.
Trouwens het is beter te spreken over "ónder het lichaam landen" dan "op de voorvoet landen". Een voorvoet landing is het gevolg een landing (dicht) onder het lichaam. Een geforceerde voorvoet landing is geen kunst aan en geeft grote kans op blessures.
Succes met je zoektocht!

John | email | 17-10-2015

Helpt intervaltraining ook nog op hogere leeftijd? Ik liep 20 jaar geleden minder dan 4 min per km. Nu is dat bijna 5 minuten (20 jaar niet gerunt). Is er nog hoop om de oude tijden te halen? Ben nu 54

wilma | 17-10-2015

Je bent een rund als je niet runt

Jan | 17-10-2015

@john het antwoord is neen wees blij dat je dat nog kunt door training kan je de aftakeling alleen maar vertragen deze jongen van 58 is ook hiermee bezig

Jan | 17-10-2015

@ Wilma voor jou maakt het niet uit jij bent en blijft gewoon een ..........

wilma | 18-10-2015

Jan heeft nog wat extra pech, zoals je ziet heeft de aftakeling ook invloed op zijn grammatica.

Bart V. | 19-10-2015

Hoi John,

De tijden van toen zal je waarschijnlijk niet meer halen maar intervaltraining heeft altijd zin: het verhoogt je basissnelheid en maakt het lopen afwisselender en dus leuker.

gekke henkie | 20-10-2015

begin eens met 20 kilo af te vallen Jose... lijkt me een mooie start voor je...

gekke henkie II | 20-10-2015

begin eens met 20 kilo af te vallen Jose, lijkt me een mooie start.

Nick | 22-10-2015

Dat is inmiddels 40 kilo, idioot.

hit counter

Geef hier een reactie

tekst

naam

e-mail

Dit veld s.v.p. leeg laten


Een mooie hoodie voor een deelnemer aan de Amsterdam Marathon, bestel wel op tijd!

<b>Laat de liefde niet aan toeval over</b>
Laat de liefde niet aan toeval over

Passie voor hardlopen? Neem nu een extra voordelig proefabonnement op Runner's World, het meest gelezen hardloopmagazine!