| 03-03-2004
ten eerste , je hoeft maar 1 ding te platesen hoor dan lezen we het ook wel!!!!
ten tweede, ik heb geen idee wat het is
Esther | 03-03-2004
misschien even de huisarts vrage?! Ik ben dan wel een vrouw, maar van mijn collega's heb ik wel begrepen, dat je de eerste dagen erg voorzichtig moet zijn met je wond. Als het gaat ontsteken ben je verder van huis. Sterkte ermee!
Dikkie | 04-03-2004
Vesectomie=sterilisatie van de man.
Dikkie | 04-03-2004
niemand van de heren ervaring?
BaCo | 04-03-2004
Ja, Ik 18 jaar geleden. De volgende dag ging ik gewoon weer werken. Toen deed ik nog niet aan hardlopen, maar het lijkt mij geen probleem na twee dagen.
Wim Peters | 12-03-2004
Ja ben 10 jaar geleden geweest en ging evenals BaCO weer snel aan het werk. Hardlopen pas na 4 dagen. Dit is afhankelijk van de zwelling en de blauwheid van het zaakje.
Doe in ieder geval een strakke onderbroek aan!
WIM
Vers Vasectomietje | 25-03-2004
vorige week woensdag een vasectomie laten uitvoeren. Het wondje viel heel goed mee. na 1 week gaan de 2 draadjes eruit. Ben een runner en ben gisteren woensdag (na 1 week)een 20' gaan lopen met strak onderbroekie. Vandaag donderdag een 45' zonder pijn.
De eerste dagen dacht ik zelfs niet aan lopen. Toch pijnlijk hoor. Embryonaal zitten teelballen binnen buik, omhuld door buikvlies. Later dalen deze af. Er is dan nog verbinding met buikvlies. Door ingreep wordt dat buikvlies ook gekwetst. Bij bewegen van balzak krijg je dan een buikkramp gedurende een minuut.
Pijn | email | 11-06-2004
Het is hel! 4 injecties per kant! In de ballen met een naald kun je het je voorstellen. Ik zou het nooit meer doen!
Rob | email | 12-06-2004
Helemaal mee eens, ik valt zwaar tegen
en is zeker geen pretje.
Aan lopen moet ik nog even niet denken
tenzij met een rolator.
De verdoving werkte bij mij maar half
ik ging door een hel en dat is niets
teveel gezegd.
Pijn | email | 13-06-2004
Ok, we zijn ondertussen bij dag 6. Lopen is nog steeds geen pretje, helemaal niet bij het opstaan. Trekkend gevoel in de buik en ballen. Ik ben waarschijnlijk een uitzondering als ik al die leuke verhalen lees. Ik ga nog steeds door een hel.....degene die dit leest zeg ik nogmaals, begin er gewoon niet aan! Over een jaar komt de prikpil, lijkt me achteraf een veel beter alternatief.
met kloten | 14-06-2004
Bijna 3 weken terug binnen 25 minuten (incl aankomst polikliniek en vertrek) van 2 minieme stukjes fietsventiel afgeholpen. Ingreep was pittig maar te doen, tot week na ingreep pijnlijk en alle kleuren vd regenboog op klokkenspel. Lopen was pijnlijk en niet aan te bevelen. Na 1 week praktisch weer over.
Als je vrouw er 2 of 3 zware kinderen heeft uitgebaard is dit een relatief geringe ingreep welke je wat mee terug kunt doen...
pijn | 21-06-2004
Na twee weken eindelijk weer een 'normaal leven' . Die acht injecties in mijn ballen waren nogmaals een nachtmerrie!!!!!!
J. de Wit | 23-06-2004
Stelletje mietjes!!
Ik heb de prikjes nauwelijks gevoeld, en de ingreep via de spiegeling van de OK-lamp goed kunnen volgen. Nu (2 dagen later) allen trekkend gevoel in linkerbal, verder niks. Door deze kleine ingreep heb ik mijn vrouw voor de rest van haar leven van een hoop chemicalien ontdaan!
Adèle | 24-06-2004
J. de Wit,
dat vind ik nu ook (van die mietjes)
en dat vind ik nu eens een teken van echte liefde voor je vrouw, want bij de meeste mannen mag er toch aan hun "kroonjuwelen" niet geraakt worden terwijl de vrouw maar pillen mag nemen...
BaCo | 04-07-2004
Mijn vrouw had ik op deze wijze ook van de chemicalien ontdaan, maar ze bleek eraan verslaafd te zijn !
Om regelmatig haar stondes af te blijven werken had ze die pillen n.l. nodig.
Enfin samen zijn we een zeer onvruchtbaar stel . Van alle hierbovengenoemde kwaaltjes en pijntjes heb ik echt niet zo'n last gehad.
luuk | 14-07-2004
no problem van de ingreep niks gemerkt
alleen af en toe drukkend gevoel onderin de buik
voor de rest nada.
ps voor een vrouw is de ingreep veel erger en die doen ut ook dus mietjes .........................
niet zuren
na een week is ut hoppetee
Leo | email | 26-07-2004
Toevallig beland ik hier via google in.
Hardlopen na vasectomie? Na alle duidelijke info over de ingreep wordt het mij duidelijk dat het lopen wel ff over is. De ervaringen van jullie maken dat ik toch tegen 9 Sept (D-day) op ga zien.
rob | 27-07-2004
geen punt zo'n operatie, en erg overdreven die 8 prikken. Het ontharen daar voel je meer van dan die hele ingreep, goed ik ben het er mee eens dat je de eerste paar dagen een beetje last hebt maar dat is dan ook echt alles..
Albert | email | 21-08-2004
Ik heb nergens last van gehad, alleen tijdens de behandeling, een vreemd trekkend gevoel (niet pijnlijk maar wel raar).
Toen de verdoving was uitgewerkt een pijn stiller genomen, en daarna absoluut geen last meer gehad.
Ik heb wel een aantal dagen kalm aan gedaan.
vrouwtje | 21-08-2004
waar zijn de mannen met ballen (hihi) Mijn man heeft het ook laten doen, niet veel pijn gehad, alleen de eerste dagen even vervelend. Ik heb 2 kinderen gebaard, dat is 9 maanden last en pijn en 2 bevallingen, zonder verdoving. Kan je het je voorstellen? ik dacht dat ik met een mes doormidden gespleten werd. Maar ik zeur niet hoor, heb 2 schatjes van kinderen en hoef geen pil meer te slikken :)
albert | email | 22-08-2004
Het grootste gedeelte van de mannen hebben een grote mond maar een klein hartje.
Inderdaad een vrouw heeft veel meer pijn ed. en dan ook nog iedere maand het bekende probleem.
Dus watjes laat het gewoon doen. het is echt niet te vergelijken wat een vrouw moet mee maken.
Dit is het minste wat je kan terug doen.
Peter | 18-09-2004
Beste Mannen,
Het stelt geen "zak" voor zolang je maar naar de ingreep rustig aan doet.
Na 4 dagen nergens meer last van.
Dus op de 6e dag na de in greep zwaar tillend werk gedaan en dat had ik dus niet moeten doen.
Nu dus wel pijn rond mij linker bal.
Mijn advies:
Zeker doen voor je vrouw en zelf gewoon even rust nemen.
Nils | email | 10-12-2004
Na 3 dagen doet en kan alles weer. En de ingreep valt reuze mee. Wondjes goed onderhouden met jodium en er is niets aan de hand. Sporten duurde voor mij wel wat langer ongeveer een week.
Jhon | 11-12-2004
Gewoon de volgende dag alweer Fente. hahahaha.
En na 2 dagen al weer lekker een half uurtje hardgelopen.
Dus twas een "fluitje" van een cent.
regis | 12-12-2004
Heb in 1996 een vasectomie laten doen. En de heren die voormij gereageerd hebben, zijn oftewel machos of tewel te gezegend met een snelle genezingskracht. Want vanf de ingreep tot een pijnloos "scrotum" mag je toch zo'n drietal tot éen maand rekenen. Wat mij mij het geval was. D e draadjes moeten er zowiezo uit en dat is pas een tiental dagen. De ingreep wel stelt niet veel voor maar wel goed verzorgen om geen infectie op te lopen.
Jhon | 13-12-2004
Wellicht hangt het ook van de vaardigheid van de arts af. Heb het gewoon bij de huisarts laten doen. Doet er tientallen per jaar. De verdoving is ff pijnlijk (gevoel van een knietje tegen je ballen) maar de rest, niks van gevoeld. Met 25 minuten stond ik weer buiten. En daarna ook niks meer gevoeld. Wel gezien, want het zaakje was best wel blauw.
Peter Lugten | email | 19-12-2004
Ik ben huisarts en doe zelf de sterilisatie bij mijn patienten. Het is een kleine ingreep en hoeft helemaal geen pijn te doen. In het ziekenhuis is er meer "poppenkast", bij mij in de praktijk gewoon ontspannen en gezellig keuvelend even de klus klaren.
Soms heb je nog wat napijn maar ik hoor ook wel dat ze de volgende dag weer op het voetbalveld staan!
Dus geen reden om "hem te knijpen"
Kom gerust langs: www.huisarts-lugten.nl
De kosten zijn ook nog minder dan in het ziekenhuis!
klaas | email | 08-01-2005
hallo, heb net 3 dagen geleden een vasectomie laten doen. advies van mijn chirurg was 10 dagen
rust. Geen sport-activiteiten dus. Doe je het wel
heb je kans op o.a: teelbal-ontsteking.(da's AUW!)
De napijn is niet prettig maar te handelen.
Gaat nu redelijk, beetje blauw 'beneden' maar
voelt ok!
Jhon | 08-01-2005
In het ziekenhuis zijn ze altijd heel voorzichtig. Maar 10m dagne rust vind ik wat overdreven.Net wat Peter zegt, bij de huisarts, lekker gezellig even de klus klaren. En het is nog veel goedkoper ook. Scheelt volgens mij honderden euro's.
marcel | email | 16-01-2005
vrijdag teruggekomen uit het ziekenhuis na een vasectomie met hindernissen. Inwendige en uitwendige bloedingen, nachtje blijven, dus nix poliklynisch, en minimaal twee weken niet hardlopen (niet dat ik ook nog maar enige behoefte voel!). Terwijl de Enschede Marathon er wel aan komt!!!!
Sandra | 18-01-2005
Sterkte Marcel!
sampie | email | 18-01-2005
hoi, ik heb in september 2004 een vasectomie laten doen, maar heb nu regematig een pijnlijk orgasme. Ook wel eens gewoon last van één kant. heeft iemand dit ook en wie weet wat dat zijn kan?
Jan | 20-01-2005
ik ben 12 januari gesteriliseerd,de rechterkant was een "fluitje van een cent" maar de linkerkant was wel minder
Ik heb ruim een half uur op de tafel moeten liggen omdat de arts aan de linkerkant mijn zaadleider niet kon vinden
Hij moest veel dieper snijden en daar heb ik best last van gehad
Na een paar dagen kreeg ik last van een zwelling en het leek wel of ik in ene 3 ballen had ,maar nu na 8 dagen is die zwelling er nog wel maar voelt het gelukkig niet meer zo vervelend
- | 20-01-2005
Mijn vriend heeft zich anderhalf jaar geleden laten steriliseren en krijgt na het orgasme soms hele nare krampen. Bedoel je dit of is het orgasme zelf pijnlijk?
Wat het is, weet ik niet. Ik raad hem telkens aan om de specialist die deze ingreep heeft uitgevoerd te bellen en de vraag voor te leggen, maar dat doet ie niet. Misschien een tip voor jou?
Maarten | email | 30-01-2005
Als ik het zo hoor, met name de laatste paar opmerkingen, zie ik er toch wel flink tegenop (8-3 is de dag). Hoop niet dat je seksleven er zo onder gaat lijden want anders is het eigenlijk voor niks, toch?
pol | 22-02-2005
Ik heb een uroloog gecontacteert,met de vraag of hij dat ook in zijn thuispraktijk uitvoert omdat de drempel lager ligt dan dat je naar het ziekenhuis daarvoor gaat.
En inderdaad ,een afspraak gemaakt .
De ingreep duurde 20 minutjes en was pijnloos,zelfs de 2 spuitjes om te verdoven waren pijnloos.
Eens thuis begon heel het boeltje te bloeden. Na 3 Keer het verband te verversen heb ik gewoon rechtop geslapen met de nodige plastiek en verband onder mij om de zetel niet te bevuilen met bloed.
Na 2 dagen is het bloeden gestopt en zijn de draadtjes vervangen door strips omdat die draadtjes welleens de oorzaak van het bloeden konden zijn.
Nu 3 weken later en na een atibioticum kuur zit mijn linker teelbal nog altijd ontstoken en groeit er een pijnlijk gezwel binnen in de balzak.
Leuk is wat anders............
Jhon | 22-02-2005
Dat pijnlijke gezwel zoals je dat noemt kan wel een bloeduitstorting zijn. Probeer onder de douche of in bad zachtjes te masseren, dan trekt het wel weg. Duurt een week of 4 voor het helemaal weg is. Doe je er niets aan, dan duurt het wat langer.
pol | 01-03-2005
Bedankt voor de raadgeving, maar dat is het niet.
Ik ben naar een andere uroloog geweest en moet terug 4 weken antibioticum innemen en me rustig houden.Indien dit nu niet helpt zullen ze onder volledige verdoving zoeken wat er mis is.
Als het ooit goedkomt hoop ik terug mijn werk te mogen hervatten want er is ondertussen iemand aangenomen om mijn werk verder te zetten.
mdv | email | 01-03-2005
morgen 020305 is voor mij de dag voor mijn behandeling,na deze vrhalen zie ik er toch wel een beetje tegen op maar ik doe mijn vrouw er een groot plezier mee.
ik houd jullie op dehoogte
mdv | email | 02-03-2005
ik ben vandaag dus geweest,het ergste zijn de spuiten,3 om precies te zijn waarvan 1 met een langere naald,deze word in de midden geprikt recht onder de wortel zeg maar.
Ik heb daarna zeker 20 minuten gelegen voordat ze uiteindelijk begonnen,de steralisatie zelf duurde ong. 10 minuten,ik kreeg 1 sneetje in de midden,als ze een zaadleider pakken en naar buiten halen dan is dit een erg vervelend gevoel vooral links bij mij.
eenmaal thuis aangekomen zat er een flinke bloedplek aan de buitenkant van mijn broek,het sneetje word ook niet gehecht na de ingreep.
al met al ,tsja achteraf praten is makkelijk maar best een vervelende pijnlijke ervaring,nu (10 uur later )heb ik pijn in mijn onderbuik en liezen,zitten gaat niet lang en lopen is ook nog niet alles.
Mazuni | 03-03-2005
zo'n sneetje hoort altijd gehecht te worden. is toch 5 tot 10 mm groot. pas maar op voor infectie. die pijn duurt een dag of 2 a 3 dan kan je weer normaal zitten en wandelen.
Peter | email | 18-03-2005
Hallo Luitjes ik ben 16-03 geweest en het viel wel mee alleen de prik aan de rechterkant was gewoon pijnlijk. Ik heb er verder geen last van, de twee kleine wondje zijn gevoelig. Dus het is heel verschillend. Hardlopen is mij nog even afgeraden, minimaal twee week.
Mijn vrouw is er erg blij mee.
Jhon | 18-03-2005
Goed te lezen dat het bij jou meeviel. Tsja, die prikken worden toch in de leiders gezet, tis net of je een knietje krijgt.
Nu is je vrouw blij, jij nog niet, en straks samen.
Veel herstel en plezier toegewenst.
mdv | email | 19-03-2005
deze week ben ik terug geweest ,ik bleef last houden van de wond en nu blijkt dit inwendig littekenweefsel te zijn,het is net of er continu aan een haartje getrokken word,volgens de arts heeft het gewoon de tijd nodig.
ik vroeg hem nog waarom de wond(1sneetje in de midden)niet gehecht is,hun zeggen dat dan het wondvocht naar buiten kan.verder gaat en werkt alles weer prima.
Blue ball | 26-03-2005
Ik vond het verwijderen van die grote pleisters nog het ergst. Alsof je Tesa Power Strips van een boterhamzakje moet verwijderen.
iemand | 31-03-2005
is t normaal als er klein balletje bij je teelbal zit?????????????
| 31-03-2005
ja, dat is je bijbal.
de ene keer voel je hem wel de ander keer niet.
Johan | 19-04-2005
Pas de ingreep ondergaan, mijn schoonmoeder zei
het stelt niets voor. Achteraf heb ik veel spijt om haar advies aangenomen te hebben. De verdovings prikken waren het meest vreselijk en ik ben toch echt wel wat gewent. Beste advies neem volledige narcose dan merk je er tenminste niets van.
Johan
Fabion | email | 19-04-2005
ben in september 2004 geholpen en operatie duurde ong 1.5.uur totaal( zaadleiders zaten een beetje begraven) en heb na 2 antibioticakuren nu voor de 3e keer een pijnlijke verdikking aan de linkerkant.Met zware pijnstillers ben ik nu samen met verschillende urologen van Maastricht aan het zoeken hoe ik hier vanaf kom.Als er mensen zijn die dit bekend voorkomt mail me effe want ik heb hulp nodig!
Peter | 22-04-2005
Ben afgelopen woensdag geholpen. Het stelt echt geen KLOTE voor. Heb niks gemerkt van de verdovingsprikken en verder ook geen last gehad. Geen verkleuring of verdikking. Kon gelijk alles weer doen. Nu twee dagen later nog steeds niks aan de hand. Echt een aanrader.
robert | 24-04-2005
Wat betaal je voor een sterilisatie? want het is uit het pakket.
Frank | 02-05-2005
mijn huisarts rekende 3 consulten.
in het ziekenhuis betaal je een veelvoud daarvan. daar kost het een dag liggeld en het tarief van de chirurg. bij mijn huisarts kon ik na een half uurtje zo weer de straat op.
Pascal | email | 09-05-2005
Vind het persoonlijk erg al die negatieve ervaringen met vasectomie en vraag me soms af of die chirurgen wel steeds even competend zijn. Ben zelf al 17 jaar gesteriliseerd en ondervond geen pijn noch tijdens, noch na de ingreep. Ik las trouwens rustig een boek terwijl de uroloog in minder dan 20 minuten het klusje klaarde. De sneedjes werden zelfs niet gehecht, gewoon een pleistertje erop. Bij vrouwen is de ingreep toch wel véél zwaarder en daar hoor je toch zelden klachten over? Ik blijf er dan ook wel van overtuigd dat de probleemgevallen echte uitzonderingen blijven .
R2 | 10-05-2005
Als ik al die verhalen lees besef ik dat ik veel mazzel heb gehad. In minder dan 10 minuutjes deed de uroloog wat hij moest doen, waarbij het enige vervelende de twee prikjes waren (inderdaad, op zeer gevoelige plekken). Een paar dagen rustig aan gedaan en daarna weer gaan sporten.
En een huisarts die een dergelijke ingreep doet... is voor mij nieuw.
Frank | 11-05-2005
sja, het vak van huisarts veranderd he. hij doet er gemiddeld 2 in de week.
Boogie | email | 01-06-2005
Vrijdag 27-5 was D-day. Verdoving waren twee kleine koude aanrakingen; vrijwel gevoelloos dus. De linkerkant eveneens geen probleem. De rechterkant was een probleem; alsof de uroloog probeerde m'n teelbal naar buiten te trekken. Verd***e wat deed dat zeerrrrrr... Vandaag 1 juni ..en nog last met lopen (pijnlijke linkerbal en trekkende vervelende krampachtige toestanden in de liezen). Wat mij betreft voorlopig niet rennen. Lopen is zelfs Bushiaans (met o-benen).
Ik ben niet één van die kerels die zal zeggen dat het allemaal wel mee valt. Viel me zwaar tegen, ondanks slechts twee prikjes en 1 sneetje van ongeveer 5 mm
peter | 03-06-2005
zie www.vasectomie.info
waterzak | 08-06-2005
7 jaar geleden laten doen . De ingreep voelde ik niets van . Wel 2 weken last gehad van zwellingen . kon ook niet lopen. daarna heb ik ,en nu nog steeds last van een vergrote linker zak . De arts zeg dat dat vocht ophoping is . Dus je kan zeggen een echte waterzak . Heb er met lopen geen last van , maar met bepaalde oefeningen ,zoals een schipping wel . Ik kan dit laten verhelpen maar de ingreep is nogal lastig ,en als ik er niet echt las van heb niet laten doen zeg de arts. Voordeel is als ik op strand loop, lijkt het heel wat in mijn broek, aan al die vrouwen blikken . maar schijn bedriegt.
a3aan | email | 17-07-2005
Hallo heb nu bijna 3 weken geleden het ondergaan,was dus geen pretje. En heb nu behoorlijk last van beide ballen. Volgens mij huisarts kan het een bacterie zij, en heb dus een penecilinekuur gekregen. Ze zijn niet opgezwolen of iets dergelijks. Mijn vrouw had het over stuwwing, maar volgens de folders komt dat veel later pas voor (eventueel) Feit is dat ik nu behoorlijk veel pijn heb alsof ik een schop in mijn kruis heb gehad. Enfin morgen naar het ziekenhuis en hopen dat het weer goed komt, maar ik heb er behoorlijk spijt van. Groet A3aan
Wim uit A. | 13-08-2005
Hallo,
Voor mij is het nu dag 5 na de ingreep. Op dit moment denk ik: als ik alles had geweten, was ik er nooit aan begonnen. De drie bevallingen zijn voor mijn vrouw overigens ook geen pretje geweest, maar toch.
Het valt mij op dat je vooral in vrouwenbladen leest dat het allemaal erg meevalt, of zijn er domweg meer vrouwenbladen te lezen dan mannenbladen ?
Ik zou het niemand aanraden of je moet van zelfkwelling houden.
Ik baal overigens ook dat mijn goede hardloopconditie nu flink achteruit gaat, maar ga ervan uit dat alles weer goed komt.
roger | 13-08-2005
Ik zou het eerlijk gezegd niet durven. Niet uit schrik voor de pijn, maar uit schrik mijn mannelijk ego te verliezen. Waarschijnlijk zullen sommigen denken dat ik een gigolo ben, verre van, maar toch heb ik mijn mannelijke fierheid en daar wordt niet aan geraakt.
J.J. Boersma | email | 15-08-2005
Informatie over sterilisatie bij de huisarts ??
Info@gc-ameide.com
Wij hebben inmiddels meer dan 250 sterilisaties gedaan...
En....het valt allemaal best wel mee !!!
bart | email | 14-09-2005
Bij mij is de ingreep afgelopen vrijdag 9/9 gebeurd. Op zich stelde de ingreep niet zoveel voor, maar bijna 6 dagen later heb ik toch behoorlijk last van pijnlijke ballen. Het is alsof mijn rechterbal helemaal scheef beneden is gezakt, mijn zak ziet er rechts nogal eigenaardig uit qua vorm. Wel al enkele malen geëjaculeerd (kwestie van eens te proberen), misschien is de opstapeling van nieuw zaad het pijnlijke probleem. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Henk | email | 16-09-2005
Hmm, ik denk er ook over om de ingreep te laten doen maar ben momenteel bezig om zoveel mogelijk informatie over dit onderwerp te verzamelen. Wat ik daarbij steeds minder begrijp is dat er zoveel op de ingreep zelf wordt gefocussed en er nauwelijks over de mogelijke langere termijneffecten wordt gesproken. Ik ben terechtgekomen op www.dontfixit.org. Kan niet zeggen dat ik er echt vrolijk van wordt. Ok, kunnen allemaal incidenten zijn maar schrikt wel af!
daan | 16-09-2005
Bart,
Ik had hetzelfde al U. Vervelende pijn in mijn ballen en en totaal vervormde zak. Ik ging toen naar de uroloog omdat het na een week nog niet beter was. Die adviseerde me om zoveel mogelijk te masturberen de komende dagen. Dit zou het zaakje oplossen. Inderdaad, ik rukte soms 5 maal per dag en na een week was de pijn over. Ik kon opnieuw hardlopen als vroeger. Dus, rukken maar..
Ton | 05-10-2005
Vandaag 5 oktober 1005 ingreep laten doen in het ziekenhuis. Twee kleine prikjes die je amper voelt, daarna niets meer gemerkt. 's Avonds wat kleine krampen en druk in de onderbuik.
Zwaar overdreven als ik sommige berichten lees.
Rene | 07-10-2005
Dat de ervaringen hier op dit vlak sterk verschillen is wel duidelijk.Helaas moet ik me aansluiten bij de slechtere, na het toedienen van de erg vervelende injecties was de omgeving van de balzak redelijk verdoofd.
Er wordt een sneetje gemaakt en de zaadleider wordt met een soort haakje naar buiten getrokken.
Als je geluk hebt valt het mee, maar heb je pech dan kom je flink aan de beurt en hier werkt de verdoving voor geen meter.
Rene | 07-10-2005
Dat de ervaringen hier op dit vlak sterk verschillen is wel duidelijk.Helaas moet ik me aansluiten bij de slechtere, na het toedienen van de erg vervelende injecties was de omgeving van de balzak redelijk verdoofd.
Er wordt een sneetje gemaakt en de zaadleider wordt met een soort haakje naar buiten getrokken.
Als je geluk hebt valt het mee, maar heb je pech dan kom je flink aan de beurt en hier werkt de verdoving voor geen meter.
rob | 09-10-2005
Ja TON, jij bent bij de gelukkigen. Het is blijkbeer niet voor iedereen weggelegd.
kevin | 12-10-2005
Na 7 dagen kon ik terug hardlopen. Met een goede jock, zodat alles stabiel zit, is het prima gegaan.
eric | 15-10-2005
Nog iemand met een voortdurende druk in de ballen tijdens en na het hardlopen ? Ik weet niet wat ik moet doen. Het is nu al 3 weken geleden dat ik 'de' operatie heb laten uitvoeren.
peppie of kokkie | 15-10-2005
Wat een loper altijd zou moeten doen; LUISTER naar je lichaam
edwin | 21-10-2005
Een niet ingedaalde teelbal betekende een heuse operatie met ruggeprik. Dit om de teelbal "vast te zetten", en om uiteraard vasectomy uit te voeren.
Bijkomend risico was prostaatkanker op latere leeftijd, als deze ingreep niet zou plaatsvinden.
Kortom, ik ben blij, het besluit te hebben genomen voor sterillisatie, anders had ik hier geen weet van gehad!
Wel 4 weken rust, geen lopen.
martin | 22-10-2005
gisteren ondergaan, het is niet pijnloos maar het zal wel over gaan. ik ben er van overtuigd dat vrouwen maandelijks veel meer pijn moeten doorstaan dan dit. het valt me wel op dat er erg veel klagers en angsthazen op deze site staan. de wereld draait wel door hoor!!!!! wees een kerel en onderga het, het gaat wel weer over hoor.