2700 M in 12 minuten

Eward | email | 20-03-2013

Hallo

Ben Eward en moet voor mijn in test 2700 m in 12 minuten kunnen lopen, het is voor de in test van de mariniers.
op dit moment kan ik 2200 m in 12 minuten lopen en wat is een goeie manier om dit op te bouwen bijv(intervals,goeie afstand of tijd).

Alvast bedankt !

Er zijn 60 reacties op dit onderwerp, de eerste reactie staat boven

Wouter | 20-03-2013

Hoe oud ben je? Lichaamsbouw (overgewicht-lengte)? Hoeveel tijd heb je nog vooraleer je je examen moet doen?Hoe lang loop je al? Hoe lang kan je aan één stuk lopen?

Deze info kan je best ook geven, anders is advies niet echt mogelijk.

Eward | email | 20-03-2013

Goed dat je het zegt inderdaad !
hier wat statestieken.
Lengte :1.87
Gewicht 88 KG
Bodyfat : 22 %
Spiermassa : 41 %
Leeftijd : 18 Jaar
Tijd tot examen : ongeveer 4 maanden
en ik kan 4,5 kilometer lopen in 26 minuten
ik loop al wel een tijdje maar ben 2 maandan inactief geweest met hardlopen(wel krachtraining)

BLURP | 20-03-2013

Ik vind dit raar. Om bij de mariniers te komen wil je nu pas een sportieve levensstijl volgen.

Nu moet je ook nog 22 procent sneller lopen dan je huidige toptijd. Dat is heel moeilijk te bereiken in die korte tijd en staat bijna gelijk aan forceren.

Als je het haalt kan je al de basis leggen voor latere blessures.

Mijn advies is. Niet doen

Wouter | 21-03-2013

Ik denk dat het wel haalbaar is. Je zal wel 2-3 X per week moeten lopen.

Een coopertest van 2700 nu ook weer niet zo heel snel (13,5 km/h). Als je je conditie opbouwt, zal je er wel geraken

Belangrijk: duurloop uitbouwen tot een uur (ongeveer 10 km). Als je dit kan binnen 2 maanden, heb je al een grote stap gezet. Wissel af tussen traag lopen (om de tijd in je benen te krijgen) en een iets sneller tempo (maar zeker niet té snel)

Om de 2 weken loop je eens sneller, je kan er een test 12 min van maken. Probeer elke keer een klein beetje sneller te lopen

Ik zou pas na 2 maanden echt beginnen werken aan snelheid. Dit door intervallen: vb beginnen met 5 X 400 aan het beoogde tempo (1.45) met 200m dribbelen (of stappen in het begin) en volgende keer 6 X 400.

Dan kan je je intervallen langer maken: 4 X 600 (2.40) met 300 dribbelen (ik neem de rust tussen de intervallen vaak zo: helft van de afstand, zelfde tijd) volgende keer 5 X 600

3X800 (3.30) en volgende keer 4X800

3X1000 (4.30) en daarna 2X1500 (6.30)

blijf steeds je langere trage duurloop doen en een iets minder lange en iets minder trage loop (30-40 min)

Zorg dat je de laatste week voldoende rust!

Eward | email | 21-03-2013

@ wouter Bedankt voor de info. ik ga er mee aan de slag en laat nog weten hoe het gaat in verloop van tijd.

@ Blurp de reden dat ik hier kom voor advies
is omdat ik van mezelf niet echt een renner ben, ben veel bezig met kracht training maar hardlopen is toch belangrijk !
en 2200 meter bij - 3 en stevige tegenwind.... tjaaaa

BLURP | 23-03-2013

@Edward

De reden van je vraag is mij toch duidelijk.

Mijn advies blijft hetzelfde.

En nu begin je ineens over tegenwind en kou. Ik geloof niet dat je constant tegenwind hebt gehad en bij hardlopen speelt tegenwind een veel mindere rol dan bijvoorbeeld fietsen. Hiervoor heb je vast wel eens gelopen zonder tegenwind. En in de kou moet je ook een goede tijd kunnen lopen.

En een vetpercentage van 22 procent met jouw leeftijd is hoog. Dat hoort veel lager te zijn. Die krachttraining had daarbij al kunnen helpen, ook voor de tegenwind trouwens.

Ik vind gewoon dat je een belabberde hardloopconditie hebt.

Ik heb ook niet gezegd dat je het niet kan halen maar als je het haalt je dan de basis voor blessures kan leggen.

Ik vind je gewoon een a-sportief iemand die niks bij de marine te zoeken heeft.
En anders vind ik de fysieke eisen van de marine wel heel laag.

BLURP | 23-03-2013

Het is Eward, sorry

Hans | 23-03-2013

Mwa, ik wil hier ook even reageren:

2700m in 12 minuten moet te doen zijn voor een jonge vent, maar besef wel dat als je het niet haalt je niet bij de marine thuishoort.

Zoals Wouter het beschreef lijkt mij een zeer goed schema. En die tegenwind kan natuurlijk heel wat schelen. Loop je die coopertest wel op een baan?

Maar je bent wel wat zwaar om een grote stap te zetten in snelheid, doe je krachttraining tijdelijk op een lager niveau zodat je lichaam wat meer ruimte heeft om het duurermogen op te bouwen. En je vetpercentage zou omlaag moeten... Ga gewoon eens gezond eten. Dan zou je niet zo'n hoog vetpercentage moeten hebben.

Succes!

BLURP | 23-03-2013

Ik wil ook nog even reageren.
Met het verhaal van Hans ben ik in grote lijnen eens.

Alleen, Eward haalt de tegenwind aan als reden na mijn kritiek. Ten eerste heb ik vandaag 50 minuten rond de 12km/u gelopen, ook met die wind van vandaag, en met mee en tegenwind, dat maakte weinig uit in snelheid.

Ik zie het aanhalen van die tegenwind als een excuus.
Nu ken ik iemand die bij het korps mariniers heeft gezeten en heb van hem verhalen gehoord.
Geloof me, zo'n opmerking over die tegenwind zou diegene zijn broek van afzakken.
Als zo'n opmerking kenmerkend is voor je mentaliteit dan ben je sowieso al niet geschikt voor marinier, in ieder geval niet voor het korps mariniers.

Als ik Eward zijn verhaal lees vind ik dat hij beter banketbakker kan worden.
Overigens staat bij mij een banketbakker in hoger aanzien dan een marinier, want de wereld van de mariniers vind ik maar niks.

Wouter | 23-03-2013

@ BLURP: Ik vind je wel kort door de bocht gaan om zo over Eward te oordelen. Het enige wat je van hem weet, zijn die enkele zinnetjes die hij op dit forum gepost heeft. Zo negatief doen heeft echt geen zin, je kan beter opbouwende kritiek geven en ook steun. Ik denk dat een marinier ook wel andere kwaliteiten moet hebben dan 2700m lopen in 12 min. En wie weet krijgt Eward de loopmicrobe stevig te pakken en loopt hij binnen enkele jaren een 35'er op de 10 km.

@ Eward. Een deel van de kritiek kan wel terecht zijn: vetpercentage moet omlaag en krachttrainingen zijn de komende tijd minder belangrijk dan conditie. Wees kritisch naar jezelf! En als je jezelf een doel stelt, ga er dan voor, maar hou het realistisch. Ik denk wel dat 2700m nog net realistisch is (3000 zou dat niet zijn)

Succes en hou ons op de hoogte van je vooruitgang.

Eward | email | 23-03-2013

Bedankt voor al het advies in het algemeen !
Ik weet dat m'n vetpercentage nogsteed te hoog is, en dat gaat rap naar beneden.
in december zat ik nog op 30 % !
op kracht ben ik gellukig al op niveau en zelfs nog wat hoger. mijn verhaal achter m,n conditie en vetpercentage is dat ik vorig jaar niet actief was, en ongezond at. dat is nu wel anders... ik weeg nu ook alweer 87 dus gewoon doorzetten.
weer terug op topic.

Wat ik nu doe aan hardlopen is 4 keer per week.
Zondag,Dinsdag,Donderdag,Zaterdag
ik loop 5 kilometer, en dan in een tempo dat ik wel echt doorloop (27 min voor 4,5 KM) en dan langzaam opbouwen naar grotere afstand. over 2 weken ga ik bijv 6,5 km lopen en daarna weer 8,5. als dat allemaal lekker gaat intervals doen.
Kritiek is altijd welkom ! oja @ BLURP niemand zal mij vertellen dat het met niet gaat lukken, als het iemand is dan kom ik daar zelf wel achter ;)

Eward | email | 23-03-2013

Ik zie het aanhalen van die tegenwind als een excuus.
Nu ken ik iemand die bij het korps mariniers heeft gezeten en heb van hem verhalen gehoord.
Geloof me, zo'n opmerking over die tegenwind zou diegene zijn broek van afzakken.
Als zo'n opmerking kenmerkend is voor je mentaliteit dan ben je sowieso al niet geschikt voor marinier, in ieder geval niet voor het korps mariniers.

BLURP

Nu moet ik eerlijk zeggen dat het gewoon een slecht excuus was voor mij conditie, ik ben er zelf van op de hoogte dat het zeker beter kan op mijn leeftijd ! en daarom ben ik hard aan het werk. ik heb zelf een maat waar ik mee train die ik ken(luchtmobiel brigade) en hij vond het die dag ook wel erg fris, dus om daar gelijk van uit te gaan....

BLURP | 23-03-2013

Ik heb niet gezegd dat het niet zal lukken, maar dat het moeilijk is.

Inderdaad heb ik het wat hard aangezet.

Ik zou zelf juist opbouwen met intervals, nu al meteen, dat is mij tenminste geadviseerd door iemand die Bewegingswetenschappen studeerde in Groningen, je maakt dan meteen je pezen sterker voor het langere werk. En je bouwt meer snelheid op.

Eward, succes!

Wouter | 23-03-2013

@ BLURP: Ik vind je wel kort door de bocht gaan om zo over Eward te oordelen. Het enige wat je van hem weet, zijn die enkele zinnetjes die hij op dit forum gepost heeft. Zo negatief doen heeft echt geen zin, je kan beter opbouwende kritiek geven en ook steun. Ik denk dat een marinier ook wel andere kwaliteiten moet hebben dan 2700m lopen in 12 min. En wie weet krijgt Eward de loopmicrobe stevig te pakken en loopt hij binnen enkele jaren een 35'er op de 10 km.

@ Eward. Een deel van de kritiek kan wel terecht zijn: vetpercentage moet omlaag en krachttrainingen zijn de komende tijd minder belangrijk dan conditie. Wees kritisch naar jezelf! En als je jezelf een doel stelt, ga er dan voor, maar hou het realistisch. Ik denk wel dat 2700m nog net realistisch is (3000 zou dat niet zijn)

Succes en hou ons op de hoogte van je vooruitgang.

Eward | email | 24-03-2013

goeiemiddag mannen.

Ik ben net een stukje wezen lopen(5 KM)
en wat er bij gebeurt wordt ik echt niet vrolijk van.
Na ongeveer 2 KM lopen ong 11 km/h krijg ik een gigantische steek onder m'n rechter tepel(van uit mijn zicht).
Normale steek in de zij, daar loop ik wel doorheen, maar dit was echt erg. dus ik doe even rustig aan en de steek zakt weg, begin weer met hardlopen en komt na 1 KM weer terug. en daarna nog een keer hetzelfde, ik denk dat het verstandig is om even m'n dokter te informeren. of loop ik gewoon te hard van stapel ?

japie commando | 24-03-2013

Als ik het goed begrijp is blurp afgekeurd voor het korpsmariniers, en is er nog hoop voor Eward, of zie ik dat verkeerd.

BLURP | 24-03-2013

@Japie
Blurp heeft zich nooit laten keuren, misschien is er ook nog hoop voor analfabeten.

@Eward
Zo'n steek kan eventueel incidenteel zijn, dat weet ik natuurlijk niet zeker. Je lichaam moet misschien wennen aan hardlopen.

japie commando | 24-03-2013

Blurpie Blurpie toch het is misschien toch een idee om het eens te proberen, want dan word je wel geleerd te incasseren .......... om samen te werken ..........en als team in actie te komen. Ook voor mij is het een goede leerschool en heb ik geen lange tenen meer.

de aller vriendelijkste Groeten

Hans | 24-03-2013

Eward die steek kan verschillende oorzaken hebben.Je bent niet de eerste die zo'n steek krijgt:

Hie vind je tips: http:/ /mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/91061-steeksteken-in-zij-tijdens-sporten-voorkomen-en-genezen.html

BLURP | 25-03-2013

@Japie

Het lijkt er nog steeds op dat je lange tenen hebt.
Dat teamwork heb je ook al verkeerd begrepen.

Eward | email | 25-03-2013

Oke mannen ! ik he zojuist m'n bodyfat gemeten en op het moment is het 17 % in plaats van 22 :P
Dit houdt in dat ik goed op weg ben, nu m'n conditie nog !

Hans | 25-03-2013

Hoe heb je dat berekend? Hoe staat het met je gewicht?

Eward | email | 25-03-2013

Hoi hans ik heb op een speciale weegschaal in de gym gemeten, ik heb hier een link (htt p: //i.imgur.com/nXERsOC.jpg) spatie verwijderen

japie commando | 25-03-2013

Zet 'm op Eward je kan het

Hans | 28-03-2013

EN Eward, heb je alweer een training gedaan? Laat wat van je horen:)

eward | email | 29-03-2013

Ja jongens heb de afgelopen dagen weer gelopen, en begin een beetje op gang te komen ! ik begin eind volgende week met intervals van bijv 6 min doorlopen,2 min rustig.

eward | email | 29-03-2013

Ja jongens heb de afgelopen dagen weer gelopen, en begin een beetje op gang te komen ! ik begin eind volgende week met intervals van bijv 6 min doorlopen,2 min rustig.

eward | email | 01-04-2013

Ja jongens heb de afgelopen dagen weer gelopen, en begin een beetje op gang te komen ! ik begin eind volgende week met intervals van bijv 6 min doorlopen,2 min rustig.

Wouter | 01-04-2013

Hoeveel km kan je al aan één stuk lopen?

Eward | email | 07-04-2013

Het gaat wel redelijk goed jongens !
nu is het wat beter weer heb ik weer nog meer motivatie om te gaan lopen. de steek die ik laatst en deze keer ook had licht dus aan m'n ademhaling heb ik veel gelezen, dus daar moet
ik op letten.

@wouter ik ga maandag beginnen met intervals.
heb je voor mijn doel nog tips voor de tijd van de intervals
(Bijv : 6 min Hardlopen, 2 min Lopen,6 Min hardlopen)

Wouter | 08-04-2013

2 X 6 min lijkt me wat lang om mee te beginnen. Ik zou uw intervallen korter maken, 4 X 3 min of 6 X 2 min of proberen 5 X 3 min en 8 X 2 min (zodat je meer dan 12 min hebt die je uiteindelijk gaat lopen, helpt om de laatste 2 min van die 12 goed te kunnen overbruggen). Dan 4 X 4; 3 X 5. 2 min dribbelen tussendoor is goed, of 1 min stappen, 1 min dribbelen. Dan 2 X 6; 2 X 8.

En hoe lang kan je nu al aan één stuk lopen?

BLURP | 08-04-2013

ik vond die intervals ook te lang, dit is beter

BLURP | 11-04-2013

Hoe het nu gaat ben ik ook wel benieuwd naar, Wouter

Wouter | 11-04-2013

Als hij niet erg blessuregevoelig is, haalt hij het wel denk ik. Aan enthousiasme ontbreekt het hem in elk geval niet. En als je begint met lopen en er voor gaat, kan je de eerste maanden enorm veel progressie maken.

Na die eerste maanden stokt het evenwel even en dan wordt het enthousiasme een eerste keer getest. Ben benieuwd hoe daar mee omgegaan wordt.

En Eward, ik hoop dat je je duurvermogen niet verwaarloost, want je kan denken, het zijn maar 12 minuten, maar die kunnen erg lang zijn zonder voldoende fond!

BLURP | 17-04-2013

@Wouter Ik vraag het me eerlijk gezegd af of hij het haalt binnen dat tijdsbestek.
Het is niet makkelijk.

Wouter | 17-04-2013

In 4 maanden kan veel gebeuren. Ik heb enkele jaren geleden besloten terug te sporten na enkele jaren inactiviteit. De eerste keer kon ik nog geen half uur lopen aan 8 km/h. 10 weken later liep ik een 10 miles in 1u23. Ik had natuurlijk wel een sportief verleden voor die jaren waarin ik niets deed en m'n conditie helemaal verloor. Maar ik geef toe, ik haal wel het niveau van vroeger niet meer, al is dat wel m'n streefdoel :)

BLURP | 17-04-2013

@Wouter
Dat is een heel belangrijk verschil, dat je in het verleden al gesport hebt.
Belangrijk is ook aanleg en Eward moet zo'n 20 procent sneller lopen dan wat hij kortgeleden kon.
Hij gaf ook geen antwoord op je vraag hoelang hij nu aan 1 stuk kan lopen.
Ik ben wel nieuwsgierig naar de uitkomst van die test, als hij goed traint kan het net.

Wouter | 18-04-2013

Dat is waar, maar hij is nog maar 18 jaar, dus veel verleden kan hij nog niet hebben :) Als je jong bent, kan je nog veel vorderingen maken.

Ik herinner me een klasgenoot in het laatste jaar humaniora. Hij liep op de coopertest 1800m en had totaal geen interesse in sport. Hij zakte steeds voor lichamelijke opvoeding. Toen dreigde de leerkrachten ermee hem het jaar over te laten doen als hij niet snel moeite zou doen voor dit vak.

Enkele maanden later hadden we coopertest en kijk, hij bleef opeens de hele tijd ons lopen, de snelsten van de klas. Wij hadden eerst zoiets van loop eens niet in de weg, maar na 5 minuten zei ik hem: super! volhouden. Uiteindelijk moest hij ons wel laten gaan (ik liep 3200 toen), maar hij eindigde wel in 2850m! Ik vind dat nog altijd één van de strafste sportieve prestaties die ik ooit gezien heb.

Moraal van het verhaal: het is zeker mogelijk, waar een wil is, is een weg.

BLURP | 16-05-2013

@Wouter

Het zou ook kunnen zijn dat die klasgenoot eerst helemaal zijn best niet deed.
Bij Eward was 2200 meter in 12 minuten bijna zijn max.
We horen ook niks meer van hem na twee verzoeken van jou.
Ik ben ook wel benieuwd hoe hij het nu doet, maar ik denk nu dat het net een brug te ver is.

Wouter | 18-05-2013

Die gast waar ik het over had, loopt nu 1u12 op de 10 miles. En ja het is jammer dat Eward niet meer antwoord terwijl we het alleen goed met hem voorhebben. Ik hoop dat hij niet antwoord omdat hij het te druk heeft met trainen. Het zou anders wel leuk zijn moest hij nu antwoorden met: ik heb net 2500 gelopen, ik zit dus voor op schema!

BLURP | 18-05-2013

Dat bedoel ik eigenlijk Wouter, die gast had het eigenlijk al in zich, hij is gewoon zijn best gaan doen, niet iedereen kan dat bijtrainen, aanleg is heel belangrijk.
Kijk, zo'n 2700 meter in 12 minuten is voor veel mensen te trainen, maar in 4 maanden tijd vanuit 2200 voluit per 12 minuten?
Eward laat niks van zich horen, terwijl jij hem van veel advies hebt voorzien.

Wouter | 18-05-2013

Ja en dat is jammer, voor hem. Maar ongetraind voluit gaan en 2200 halen is toch al iets. Er zijn er veel die de 2000 niet halen. Hij is ook nog maar 18 jaar oud. Volgens mij kan hij na 4 maanden training toch wel vooruitgang boeken en zoals je zegt, 2700 is nu niet om te zeggen waauw! Iedereen zou dat met (een minimum aan) training in staat moeten zijn dit te halen, daarom is het ook de ondergrens van zo'n test.

Eward | email | 27-05-2013

Zo jongens daar ben ik weer. dacht toch is kijken .

4 weken geleden mijn sleutelbeen gebroken,operatie gehad, plaatje erop gezet.
gaat nu alweer goed maar kan weer redelijk overnieuw beginnen straks, maar ik ga weer strijden zo hard als het kan !
positief om te zien dat jullie hier nog zitten !

Eward | email | 27-05-2013

Sorry dat ik helemaal niks liet horen mannen
na de breuk ben ik maar veel gaan gamen om de tijd een beetje door te spoelen en niet te veel denken aan wat ik liever doe, sporten !

Eward | email | 27-05-2013

Sorry dat ik helemaal niks liet horen mannen
na de breuk ben ik maar veel gaan gamen om de tijd een beetje door te spoelen en niet te veel denken aan wat ik liever doe, sporten !

Wouter | 28-05-2013

Jammer te horen dat je je sleutelbeen gebroken hebt. Gewoon de draad terug oppakken. Laat maar weten waar je zit.

BLURP | 29-05-2013

Dat is natuurlijk weer klote

wilma | 12-08-2013

dat is dus 2700 meten in 24 minuten geworden

Neenatuurlijkniet | 09-10-2013

En, heb je het gehaald?

Eward | email | 14-11-2013

Jullie zullen wel denken (en terecht !)
die vent heeft een motivatie van 0.
maar hier ben ik dan weer !
op het moment zit ik op de 2.3 km in 12 min
en ben bezig met een goed interval schema
heb veel gestudeerd op het internet toen ik ziek was hoe ik mijn stamina kon verbeteren voor het hardlopen. ik hou jullie op de hoogte
op het moment weeg ik 84 kg

ex para | 16-11-2013

De test voor de mariniers is geen harde eis, ook mensen die minder lopen kunnen worden aangenomen mits ze laten zien dat ze tot het uiterste zijn gegaan.

na een aantal weken nemen ze nog een test en ze willen dan vooruitgang zien

Keuring vind plaats doormiddel van een hometrainer fiets, ik spreek uit ervaring kan voor geen meter lopen maar heb de fietstest maximaal gehaald

Liep met pijn en moeite 2500 meter in 12 min maar was wel aangenomen maar ben na halfjaar gestopt om te stappen naar ander onderdeel van KL

??? | 16-11-2013

Hier hebben we wat aan para. Maar hoe komt iemand dan bij die eis voor lopen van 2700 meter vraag ik mij af.

En jij zegt dat het ook nog met een hometrainer gaat. Vreemd.

Dick | 16-11-2013

12 minuten lopen is gewoon de cooper test. Dat je dan 2700 meter moet kunnen lopen is de eis die gesteld wordt. Niet zo vreemd toch?

??? | 17-11-2013

Je begrijpt mijn vraag niet Dick, lees para

Eward | email | 17-11-2013

@ ex-para

Bedankt voor de informatie. nooit geweten alleen ik moet ook nog wachten voordat ze het titanium plaatje van mn sleutelbeen afhalen.
met dat ding kom ik nooit door de keuring heen(had een flinke breuk)

BLURP | 24-03-2015

Niks meer gehoord van Eward na zijn laatste bericht van 14-11-2013.

coopertest ex topper. | 28-11-2018

2700 meter is nou niet zo geweldige afstand voor een test . Maar je moet het wel in het lichaam hebben . De ene moet er voor trainen de ander loopt het van naturen.

Martin | 29-11-2018

Zoals de eerste de beste huiskat van nature Usain Bolt eruit loopt

coopertest ex topper. | 29-11-2018

Meneer Bolt eruit lopen is geen probleem . dat heeft dan meer met de afstand te maken .

Martin | 10-12-2018

Ik bedoel op de 100 meter, huiskat 50 km/h

Geef hier een reactie

tekst

naam

e-mail

Dit veld s.v.p. leeg laten


Leuk shirt voor hardlopers die het met gemak doen :)

Vakantie-discount, accomodaties

<b>Laat de liefde niet aan toeval over</b>
Laat de liefde niet aan toeval over