conditie op peil

Merel | email | 17-10-2013

hallo allemaal,

ik loop nog niet zo lang hard (voorjaar '13) maar heb er al een 3 mijl wedstrijd op zitten die ik ongeveer ik 32:00 min heb voltooid. Ik ging niet voor een bepaalde tijd maar ik was er zeer blij mee. Enfin, ben ik nu op weg naar de 10 km en wil dan even een tijdje op dat niveau blijven lopen. Dus om en rond de 10 km. Hoe kan ik dat het beste onderhouden?

bij voorbaat dank!

Er zijn 5 reacties op dit onderwerp, de eerste reactie staat boven

Marly | 18-10-2013

Eerst opbouwen naar 60 minuten aan1 stuk hardlopen. Daarvoor zijn verschillende schema's op internet te vinden, maar aangezien je naar 10 km toe aan het werken bent verwacht ik dat je al met een schema bezig bent :)

Als je 60 minuten aan 1 stuk kunt hardlopen zou je wekelijks 1 duurloop (60 minuten) en 1 of 2 intervaltrainingen kunnen doen. Ik weet niet wat je pace op dit moment is, maar als je snelheid erg laag is kun je wekelijks het beste 2 intervaltrainingen opnemen.

Wil je echt blijven verbeteren dan is wekelijks minimaal 3 trainingen noodzakelijk.

Merel | email | 27-03-2014

Bedankt Marly, voor je reactie. Ik heb ondertussen (23 maart) een 5km gelopen in 28:53. Er is dus enige vooruitgang in mijn tempo. Na mijn 10km ben ik van plan om sneller te worden. Heeft iemand misschien ook voorbeelden van intervaltrainingen?

Patrick | email | 17-10-2015

Ik ben net weer begonnen na 1 jaar niks gedaan te hebben. Ik loop alweer 8 km zonder stoppen. Fysio zegt dat ik eigenlijk weer opnieuw moet opbouwen met 5 km schema. Wat is het beste? Ik moest dan bij week 5 beginnen. Maar wat is het beste aangezien ik al makkelijk 8 km loop?

Gr. Patrick

Patrick | email | 17-10-2015

Ik ben net weer begonnen na 1 jaar niks gedaan te hebben. Ik loop alweer 8 km zonder stoppen. Fysio zegt dat ik eigenlijk weer opnieuw moet opbouwen met 5 km schema. Wat is het beste? Ik moest dan bij week 5 beginnen. Maar wat is het beste aangezien ik al makkelijk 8 km loop?

Gr. Patrick

Patrick | email | 17-10-2015

Ik ben net weer begonnen na 1 jaar niks gedaan te hebben. Ik loop alweer 8 km zonder stoppen. Fysio zegt dat ik eigenlijk weer opnieuw moet opbouwen met 5 km schema. Wat is het beste? Ik moest dan bij week 5 beginnen. Maar wat is het beste aangezien ik al makkelijk 8 km loop?

Gr. Patrick

hit counter

Geef hier een reactie

tekst

naam

e-mail

Dit veld s.v.p. leeg laten

Te Koop: url vakantie-discount

<b>Laat de liefde niet aan toeval over</b>
Laat de liefde niet aan toeval over

Nu in samenwerking met runners.meetingpoint startbewijzen aanbieden bij www.hardloopevenementen.nl
Ben jij de eerste?

<b>Lekker op wintersport?</b>
Lekker op wintersport?
Regel het zelf op vakantie.discount!

Passie voor hardlopen? Neem nu een extra voordelig proefabonnement op Runner's World, het meest gelezen hardloopmagazine!

Schrijf je ook in voor onze onregelmatig verschijnende nieuwsbrief

* verplicht veld