Adverteren? Stuur een mailtje naar runnersmeetingpoint4u (at) gmail.com

Demping verlies nieuwe schoenen

Niels | email | 13-01-2016

Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat het demping verlies is wanneer je nieuwe schoenen hebt gekocht, maar een jaar lang in de doos hebt laten zitten?

Ik loop momenteel op Adidas supernova's versie 8, maar de 7 bevielen me beter. Deze zijn nog wel verkrijgbaar via enkele sites, maar dat zijn natuurlijk de overgebleven modellen van 2014. Minimaal 1 jaar oud dus. Zal het demping verlies hierin groot zijn of valt dit mee?

Zijn er verder nog nadelen aan het niet gebruiken van schoenen? (uitharding oid?)

Groet, Niels

Er zijn 19 reacties op dit onderwerp, de eerste reactie staat boven

fred | 13-01-2016

20% heb ik wel eens gelezen. Maar ik zou ze dan gewoon kopen.

wilma | 13-01-2016

Fred leest waarschijnlijk alleen telefoonboeken.

Als schoenen op een normale manier bewaard worden heb je in een jaar geen kwaliteit verlies.

Het voordeel van het niet gebruiken van de schoenen is dat ze langer mee gaan.

fred | 13-01-2016

@wilma

fred heeft met een gespecialiseerde hardloopwinkel gebeld. Hun antwoord: Een hardloopschoen 2,5 a 3 jaar nieuw in de kast (of waar dan ook bewaard) heeft zijn dempende werking voor hardlopen verloren en kun je beter weggooien. 1 jaar in de kast verliest zo'n schoen zeker 20% van zijn dempende werking.

Ik had je domme antwoord overigens wel verwacht.

marco | 13-01-2016

Een winkel verkoopt graag fred. En aan jou onzin. Compliment voor wilma. Flauwekul pakt ze goed aan!

@ wilma: die reacties overal van jou vind ik geweldig. Europees gezien is nl gemiddeld het laagst opgeleid. Dus tja.. x

fred | 13-01-2016

Tuurlijk marco. Mijn informatie heb ik uit meerdere bronnen, onder andere van een toonaangevend merk. Dat merk geeft geen percentages aan maar de vertegenwoordiger zei dat je een aanzienlijk demping verlies hebt na 2 jaar bewaren.
Overigens is het niet altijd een goed verkoopargument omdat een winkel dan zijn "oude schoenen" niet kwijt zou kunnen.

Ik zou een hardloopschoen van een jaar oud wel kopen overigens. De winkel die ik heb gebeld ben ik geen klant van.

Lees eens een goed boek als aanvulling op de stukjes van wilma.

wilma | 13-01-2016

Beste Fred, Marco heeft het telefoonboek al uit misschien is een kookboek interessant met het oog op lucht bakken.

Henk | 14-01-2016

Wilma je bent geniaal en zoooo grappig

Jan | 15-01-2016

henk daar verschillen de meningen over

Jan | 15-01-2016

maar ik ben het wel met je eens

RunForrestRun | 15-01-2016

Fijn al dit soort reacties.
Elkaar een beetje vliegen afvangen en kijken wie het meest bijdehante en narrige antwoord kan formuleren, goed bezig hoor.

Ontopic :
Ik denk dat je een paar schoenen die prettig lopen gerust kunt aanschaffen ook al zijn ze een jaar oud. Een beetje verlies in flexibiliteit kan door het plezier van echt lekker lopende schoenen worden opgevangen, althans bij mij wel.
Fred heeft gelijk wat betreft het dempingsverlies, de weekmakers in het kunststof degraderen door tijd.

wilma | 15-01-2016

Beste boswandelaar wel een beetje aardig blijven hoor.

De vraag was is er demping of kwaliteit verlies van nieuwe schoenen na één jaar.

Antwoord is nee.

RunForrestRun | 17-01-2016

Beste Wilma,
volgens mij ging het hier over schoenen.

Wandelen in het bos heeft weinig met running te maken, ook is het zo dat er zelfs in het engels zoiets bestaat als grammatica. Een jongen kan gerust Forrest heten, maar een bos zeker niet. Daarnaast is het handig als je mensen uit het zelfde gezin andere namen geeft. Aan jou het laatste woord, je zult het waarschijnlijk moeilijk kunnen laten, maar ik heb het graag een keer fout......

wilma | 18-01-2016

My Dear Forrest,

Je hebt gelijk en het voorkomt vechtpartijen bij het krijgen van een bekeuring, het winnen van de loterij en het uitpakken van de kerstcadeautjes.

marco | 20-01-2016

Tussen de produktie en de winkel zit best een jaar. Dan na een jaar koopt iemand deze schoenen. Oef...dan zijn ze dus zonder een eerste stap al een 40% verrot in de zool aldus het toonaangevende merk Fred? De naam kun je inderdaad beter geheim houden. Als ze dan nog een jaartje later verkocht worden via internet of zo, dan is meer dan de halve zool eraan? Ben jij de andere helft? En wilma ja...ik snap dat k nu ook een van je slachtoffers ben geworden.

wilma | 21-01-2016

Toch moeten we Fred niet onderschatten zijn Juf vertelde dat hij in één keer slaagde voor zijn veterdiploma.

Troll politie | 21-01-2016

Don't feed the trolls

Als je niet op trollen reageerd gaan ze vanzelf weg

wilma | 21-01-2016

Daar heb je volkomen gelijk in agent.

John | email | 19-03-2016

Er is geen onderzoek dat aantoont dat schoenen met dempende zolen beter zijn om op te hardlopen. Voor de jaren 70 liep iedereen op simpele gymschoenen met dunne zolen en waren er minder blessures.

Het hele demping verhaal is de wereld ingeholpen door de schoenenindustrie en wordt in de wereld gehouden door dezelfde industrie.

Volgens sportmedici heb ik zéér doorgezakte enkels, maar ik loop heerlijk, en vrij veel, op ultralichte en versleten Saucony Virrata's.

Niet overtuigd? TV programma Radar zocht het kort geleden uit en toonden aan dat de duurste hardloopschoen even geschikt (of ongeschikt) was om op te hardlopen als een merkloze gymschoen van Bristol (of iets dergelijks).

wilma | 19-03-2016

Veel vrijen is ook erg goed tegen de doorgezakte enkels John.

hit counter

Geef hier een reactie

tekst

naam

e-mail

Dit veld s.v.p. leeg laten


Een mooie hoodie voor een deelnemer aan de Amsterdam Marathon, bestel wel op tijd!

<b>Laat de liefde niet aan toeval over</b>
Laat de liefde niet aan toeval over

Passie voor hardlopen? Neem nu een extra voordelig proefabonnement op Runner's World, het meest gelezen hardloopmagazine!