Adverteren? Stuur een mailtje naar runnersmeetingpoint4u (at) gmail.com

Kiezen tussen...

Duvelke | email | 20-01-2016

Gezien we de uitdaging aangegaan hebben om in augustus deel te nemen aan 1/4 + 1/8 triathlons ben ik wat schema's aan het opzoeken geweest.
Vraag is nu wat ik best volg.

Ik heb een schema waaruit de looptraining steeds minimum 60 minuten is waarbij er in blokjes gelopen wordt a la 6 "snel" - 2 trager.
Vandaag een uurtje "gelopen" en 9km gedaan. Niet snel maar alle begin is moeilijk...

Of volg ik best de schema's a la start to run.

Ik zou proberen toch een 2/3 keer per week te gaan lopen om ongeveer 20km per week gedaan te hebben.

Er zijn 2 reacties op dit onderwerp, de eerste reactie staat boven

Martijn | 20-01-2016

Het beste een schema zoals start to run. Dat laat jouw lichaam aan de loop belasting wennen. Als je 9Km in een uur kunt lopen heb je al een redelijke conditie, maar uit jouw verhaal maak ik op dat je nog niet veel loop ervaring hebt. Het belangrijkst is dan om eerst jouw lichaam aan de belasting te laten wennen. Conditie en kracht komt vanzelf, zeker als je daarnaast ook nog fietst en zwemt.

Duvelke | email | 20-01-2016

Het wel een sportverleden maar met lopen heb ik steeds een haat/liefde-verhouding gehad...

De training die ik nu 2 x gelopen heb is
6 x 4mins lopen + 2mins stappen
6 x 2mins lopen + 2mins stappen

Zodoende "loop" ik toch steeds een uurtje.

hit counter

Geef hier een reactie

tekst

naam

e-mail

Dit veld s.v.p. leeg laten


Leuk shirt voor hardlopers die het met gemak doen :)

<b>Laat de liefde niet aan toeval over</b>
Laat de liefde niet aan toeval over

Passie voor hardlopen? Neem nu een extra voordelig proefabonnement op Runner's World, het meest gelezen hardloopmagazine!