Adverteren? Stuur een mailtje naar runnersmeetingpoint4u (at) gmail.com

5km onder 20 minuten

Louka | email | 29-06-2016

Beste runners,

Iets meer dan één maand geleden ben ik begonnen met hardlopen. Heb vroeger altijd gevoetbald, maar de afgelopen jaren vooral gerookt en niets met sporten gedaan. Ben 20 jaar oud en de tijd die ik op dit moment loop is 5km in 20:54 minuten. Ik heb mijn doel op korte termijn gesteld op net iets onder de twintig minuten te lopen, wat mij een haalbaar doel lijkt.

Nu vraag ik me af, omdat ik niet zoveel ervaring heb met hardlopen, wat een goede trainingsverdeling per week zou zijn, om je snelheid op een korte afstand (5KM) te verbeteren? Moet ik bijvoorbeeld mijn uithoudingsvermogen trainen door minder snel langere afstanden te trainen? Of moet ik steeds dezelfde afstand blijven lopen en er steeds een schepje boven op proberen te doen?

Daarnaast heb ik ook eens 3 dagen achter elkaar 5km hardgelopen, wat ik na de derde dag wel begon te voelen, echter heb ik na een normale training nooit last van spierpijn, geeft dit aan dat ik niet intensief genoeg train?

Groetjes

Louka

Er zijn 5 reacties op dit onderwerp, de eerste reactie staat boven

wilma | 29-06-2016

Als je zelf niet kan bedenken dat je eens bij een atletiek moet gaan kijken heb je inderdaad te veel verkeerde middelen gerookt.

Aernout Babylon | 01-07-2016

In een valse bui vandaag, wil?!?

Louka, koop het boek van Klaas Lok, dat lijkt me echt een aanrader voor jou!

Elke dag een 5km voluit lopen is dus wat je
vooral niet moet doen. Je bouwt er niks mee op en over een maand ben je geblesseerd en oververmoeid.

Richard | 01-07-2016

Dat je geen spierpijn krijgt betekent niet dat je niet hard genoeg traint hoor. En goed bezig jij loopt binnenkort wel onder de 20min. Keep it up!!

fred | 02-07-2016

Ja Louka, ga eens bij EEN atletiek kijken.

Valentino | email | 13-07-2016

Om sneller te worden op de 5km zul je een schema moeten hebben. Die bestaat uit 3 trainingen pw, waarvan 1 intensieve interval 1exentieve interval en 1 duurloop. Daarbij zul je ook geduld moeten hebben omdat je spieren, pezen en je lichaam moet aanpassen aan de belasting. Wil je meer tips of een schema, mail me dan

hit counter

Geef hier een reactie

tekst

naam

e-mail

Dit veld s.v.p. leeg laten


Leuke shirts voor sporters

<b>Laat de liefde niet aan toeval over</b>
Laat de liefde niet aan toeval over

Passie voor hardlopen? Neem nu een extra voordelig proefabonnement op Runner's World, het meest gelezen hardloopmagazine!

Schrijf je ook in voor onze onregelmatig verschijnende nieuwsbrief

* verplicht veld