Adverteren? Stuur een mailtje naar runnersmeetingpoint4u (at) gmail.com

voorkomen hamstringblessures

Martin | 07-08-2017

Iemand tips om hamstringblessures te voorkomen? doe er al van alles aan, oefeningen enz maar heb het probleem niet uit de wereld. suggesties zijn welkom.

Er zijn 2 reacties op dit onderwerp, de eerste reactie staat boven

Martijn | 07-08-2017

Even van uitgaande dat je problemen krijgt met duurloopjes en de oefeningen die je doet rekken zijn, zou ik zeggen ga krachttraining doen. Goed uitgevoerde squats (echt goed uitgevoerd) en deadliften maar ook de rest van je lichaam. Doe dat zeker in het begin op een andere dag dan hardlopen.

Als mijn veronderstelling niet juist is, geef dan even wat meer info wat je wel doet.

Martin | 07-08-2017

Nordic hamstringcurls doe ik, vanuit ligstand voeten op een verhoging (knieƫn in een hoek van 90 graden) en dan het lichaam omhoog brengen. Squads doe ik ook, niet altijd, maar ik vraag mij af of ik die technisch wel goed genoeg uitvoer. Met deadlifts heb ik technisch veel moeite en heb die even achterwege gelaten.

Ik liep vorige week weer een (lichte) hamstringblessure onderin de rechter hamstring op. Dat kwam waarschijnlijk mede door het uittesten van nieuwe hardloopschoenen met minder demping. Het zwakke punt rechtsonder kwam toen weer boven. Daar staat vaak teveel spanning op en vind ik niet lenig genoeg.

hit counter

Geef hier een reactie

tekst

naam

e-mail

Dit veld s.v.p. leeg laten

Hardloopschema's voor beginners (5km), 10km, halve marathon en hele marathon. Te downloaden en uitprintbaar.

Plutosport

Passie voor hardlopen? Neem nu een extra voordelig proefabonnement op Runner's World, het meest gelezen hardloopmagazine!

Schrijf je ook in voor onze onregelmatig verschijnende nieuwsbrief

* verplicht veld