Adverteren? Stuur een mailtje naar runnersmeetingpoint4u (at) gmail.com

Blessureleed - steeds opnieuw

Heidi | email | 29-09-2017

47 jaar en 1 mei van dit jaar begonnen met hardlopen
Ik ben inmiddels voor de 6e keer teruggefloten door mijn lichaam met een blessure.
Ik heb goede hardloopschoenen, ben 1.70 lang en weeg 60 kg.
In mei ben ik te snel van start gegaan en had na 2 weken last van mijn knie en achillespees. Die rechterknie bleef, maar door heel rustig op te bouwen kon ik dan eindelijk in augustus 1 mile achter elkaar lopen zonder pijn.
Mijn training van 1 mile (21 min. met warming up en cooldown) heb ik daarna uitgebreid naar het 5 km trainingsprogramma (40 min. trainen met warming up en cooldown). Dom, die stap was veel te groot en nu heb ik veel last van mijn linkerheup en rechterknie.
Is het verstandig, om toch conditie op te bouwen het volgende te doen?
3 x per week trainen
1x buiten 10 minuten hardlopen
2x crosstrainer 20 minuten

| 30-09-2017

Ook luisteren naar je lichaam. Je maakt meteen weer een planning en die lijkt wel heilig. Schema's zijn geen doel maar een middel. Opbouwen met lichte interval zou ook kunnen. Misschien zijn je schoenen niet zo goed, het maakt niet uit of je ze in de winkel getest hebt. Dat zegt niet alles.

hit counter

Geef hier een reactie

tekst

naam

e-mail

Dit veld s.v.p. leeg laten

<b>Laat de liefde niet aan toeval over</b>
Laat de liefde niet aan toeval over

<b>Lekker op wintersport?</b>
Lekker op wintersport?
Regel het zelf op vakantie.discount!

Plutosport

Passie voor hardlopen? Neem nu een extra voordelig proefabonnement op Runner's World, het meest gelezen hardloopmagazine!

Schrijf je ook in voor onze onregelmatig verschijnende nieuwsbrief

* verplicht veld