Adverteren? Stuur een mailtje naar runnersmeetingpoint4u (at) gmail.com

schoenen voor op de crosstrainer

Carla | email | 10-06-2004

Hallo!
Ik heb sindskort een crosstrainer omdat ik niet van buiten hardlopen houd (het kan verkeren). Maar op zo'n crosstrainer wikkelen je voeten zich niet echt af. Ik krijg ontzettende last in mijn voorvoeten (doof gevoel). Wat voor schoenen zouden dit kunnen verminderen, heeft iemand daar ervaring mee? Nog een zijdelingse vraag: de kilometers die ik afleg op een crosstrainer, deel ik die door tweeŽn om het te kunnen vergelijken met 'het echt', je maakt tenslotte een elliptische beweging. Ik 'ren' nu 11 kilometer in een half uur, lijkt me onweaarschijnlijk!

Er zijn 11 reacties op dit onderwerp, de eerste reactie staat boven

Daisy E. | 12-06-2004

Hoi Carla,

Ik heb dit probleem ook en niet alleen op de crosstrainer, maar ook heel erg als ik ga skiŽn. Ik moet dan na 1 uur skiŽn volledig uit m'n botten, omdat m'n voeten helemaal gevoelloos zijn. Bij mij wordt dit veroorzaakt doordat ik te holle voeten heb, en dan te veel druk op m'n voorvoet komt.

Sinds kort heb ik hiervoor zolen, maar ik heb nog niet geprobeerd op de crosstrainer, dus ik kan je niet zeggen of het helpt.

Maar misschien moet je ook eens naar je voeten laten kijken.

Carla | email | 14-06-2004

Dankje! In het 'gewone' leven heb ik op maat ontworpen inlegzooltjes. Die vangen het probleem van dove voeten op de crosstrainer helaas niet af. Het niet bewegen van de voeten is denk ik het probleem, maar dan zouden toch velen hetzelfde probleem moeten hebben (gezien het aantal crosstrainers in fitnesscentra bijvoorbeeld). Ik denk dat ik daar eens ga vragen, in die fitnesscentra...

Sandra | email | 28-06-2004

Hallo Carla,

Eerst had ik heel oude tennischoenen, waarbij mijn voeten na 20 min gevoelloos werden. Na een tijdje trainen werd dat pas na 40 min. Soort van gewenning of sterkere voetzool kweken?
Nu heb ik nieuwe schoenen gekocht. In het eerst paar nieuwe kreeg ik weer na 15 min pijn in de onderzool. Dus die heb ik omgeruild maar het volgende paar was weer hetzelfde. Nu probeer ik ze elke dag uit en ik merk dat ipv na 15 min nu de pijn pas na 30 min of later begint, en het wordt minder erg. Laatst heb ik het zelfs 90 min volgehouden, na een tijdje voel je de pijn ook niet meer.
Ik zit er toch over te denken om ze weer om te ruilen want echt lekker sporten is het niet maar ik weet echt niet wat voor schoenen dan wel. Geen enkele site (Nike, addidas, reebok etc) geeft aan welke schoenen geschikt zijn voor op de crosstrainer.

Sandy | 29-06-2004

Ik denk dat het feit dat je dove voeten krijgt, inherent is aan het gebruik van de crosstrainer. Ik heb tijdens het lopen nog nooit dove voeten gekregen, maar op de crosstrainer altijd na een kwartiertje. Maakt niet uit welke schoenen ik draag. Bij mijn vriendin is dit net hetzelfde.

Carla | 02-07-2004

Inmiddels crosstrain ik wat minder 'statisch' en hup dan wat meer op de voorvoeten, dan wat meer op de hielen, maar het blijft behelpen. Ik denk inmiddels dat het inderdaad inherent is aan het type "rennen". Heb nu een stel Saucony's aan waardoor het wel langer goed gaat. Hebben jullie wellicht nog antwoord op de 'terzijdevraag': hoe zit het met de kilometers op zo'n crosstrainer? Het geeft aan dat ik 12 km in 30 minuten ren, lijkt me wat veel :-)). Er staat niets over in de manual... Dank!

Frederica | 03-07-2004

Ik heb ook na zo'n 35 minuten last van 'dode' voorvoeten. Ik probeer het iets te voorkomen door af te wisselen met naar voren en naar achteren te 'lopen' en dat lijkt iets (niet heel veel) te helpen. Voor wat betreft de snelheid: ik denk dat dat per crosstrainer verschillend is. Bij mij lijkt de snelheid wel aardig overeen te komen met de werkelijkheid. Ik kom als ik aardig doortrain rond de 12 km/u uit, dit is zo'n 75 reps per minuut op mijn crosstrainer. Maar dat scheelt ook misschien op welke weerstand je hem instelt.

Ik moet zeggen dat ik de crosstrainer niet graag gebruik. Geef mij maar het echte hardlopen. Maar nu heb ik een knieblessure en komt het me wel weer van pas.

Kirsten | email | 08-11-2004

dan doe je iets fout, je moet net doen alsof je aan het rennen bent. Het helpt als je iets naar voren leunt. Dit doe je ook als je hardloopt namelijk. Je merkt dan vanzelf dat je je voeten wel gaat afwikkelen! Je hoeft je hoeven niet vastgelijmd op die peddels te houden.

kitt | email | 23-01-2005

gevoel is gewenning maar daar moet je nu wel achter zijn gezien de data, cross al 5 jaar en had dit ook in het begin naarmate je het langer doet gaat ook het gevoel van die dove voeten minder worden tot weg! tijd is het antwoord! blijf wel op je houding letten nix voorover buigen rechtop blijven bewegen is alleen de enige en juist houding voor je lijf!!! anders veroorzaak je lichamelijke klachten!! succes groeten van een crossjunky

D. de Gelder | email | 15-12-2006

Hallo Carla,

Op blote voeten lopen bevalt mij het beste, ik merk dat ik dan meer spieren in mijn voeten beweeg. Ik draag wel hele slappe slofjes, maar daar merk ik niets van.

Magda | email | 15-03-2008

Ik heb er ook last van, eerst al na 15 minuten, maar nu 20-25 min. wel vervelend. Vandaag 60 minuten gecrosstrained en na elke 10-15 min even eraf en lopen, helpt wel een beetje.
De tunturi zegt dat ik in 60 min. 600 kcAL verlies, mijn sporthorloge zeg 32o Kcal, wat is nou waar. verder geven beide dezelfde scores, qua hartslag en tijd

Claudia | email | 18-08-2017

Hoi,

Ik herken dit probleem ook.
Ik heb speciaal zolen laten aanmeten, maar ook dit helpt niet echt. Vervolgens heb ik schoenen gekocht met een ronde zool. Het lijkt hiermee iets beter te gaan omdat mijn voet wat meer afrolt...Maar langer dan een half hou ik het door deze klachten echt niet vol helaas.

hit counter

Geef hier een reactie

tekst

naam

e-mail

Dit veld s.v.p. leeg laten


Een mooie hoodie voor een deelnemer aan de Amsterdam Marathon, bestel wel op tijd!

<b>Laat de liefde niet aan toeval over</b>
Laat de liefde niet aan toeval over

Passie voor hardlopen? Neem nu een extra voordelig proefabonnement op Runner's World, het meest gelezen hardloopmagazine!