De leukste ideeen en ontwerpen voor t-shirts, hoodies enz...
De leukste ideeen en ontwerpen voor t-shirts, hoodies enz...

hit counter

Web Analytics Made Easy -
StatCounter

scheenbeenvliesontsteking

michael | email | 23-12-2005

ik ben nogal gevoelig voor een scheenbeenvliesonsteking, heeft iemand oefeninge ofzo waardoor je je scheenbeen kan versterke? elke keer zit ik weer een week of 6-7 stil door die scheenbenen.

hilde | email | 12-06-2006

ik ben een voetbalster en heb er sinds kort ook erg veel last van. waar kan ik goede steunzolen krijgen en moet ik die speciaal laten aanmeten?
Ik heb van de fysio al wel een appart trainings schema gehad, waar ik me nu aan ga houden, hopen dat het helpt.
En ik ga maar eens een icepad kopen omna de training te koelen.
Heeft er nog iemand advies voor me, wat ik het beste kan doen om tijdens de traing aan te werken om de pijn te verminderen?

Meri | email | 04-06-2006

interessant is misschien een andere loopmethode, zoals 'chirunning' van Danny Dreyer. daardoor gebruik je grotere spiergroepen, en niet de beperkte kuitspieren die, als ze oververmoeid raken, het lichaam laten overschakelen op de scheenbeenspieren. die op hun beurt op den duur van het bot gaan afwijken: shinsplints.

*tom* | 03-06-2006

Zachte zool is beter omdat deze meer demping geeft. Geen spikes aandoen is zelfs nog beter. Loop zoveel mogelijk op je sportschoenen. Zijn deze trouwens nog niet versleten? Ik weet nu niet dat dit het geval is (waarschijnlijk niet aangezien we in het midden van het seizoen zitten) maar wat ook een oorzaak van kan zijn is dat de trainingsbelasting op korte tijd hoger is geworden. Ik spurt zelf ook en weet dat het soms wel lastig is om voor sommige trainingen geen spikes aan te doen maar het is wel beter. Tevens veel ijs opleggen.

veel plezier en succes met de trainingen!

David | email | 03-06-2006

Hallo,

Ik heb sinds kort ook last van een beginnende scheenbeenvliesontsteking, ik lees dat hier al wat atletiekers gepost hebben. Zelf ben ik ook sprinter. Ik vroeg me nu af. Is het beter spikes te gebruiken met een harde of een zachte zool? Want ik vermoed dat mijn huidige spikes de oorzaak zijn van mijn probleem. Ik gebruik nu spikes met een zachte, flexibele zool... Iemand advies?

Geerte Clifford | email | website | 13-02-2006

Wij hebben vaker mensen die daar last van hebben, we geven daarvoor altijd enkele oefeningen. Die moet je wel volhouden natuurlijk anders helpt het maat even.
Het is belangrijk dat je de spieren rond het probleemgebied versterkt en niet overbelast. Neem gerust contact op voor meer informatie.

m | 12-02-2006

Bedrijfje dat reclame maakt en zich wil verrijken ten koste van een ander is het zeker niet!!!integendeel!!.Het maakt mij niet uit waar je heengaat,als je maar van je blessure afkomt.Materiaal om te lezen over je blessure is er genoeg..maar lezen en anderen die adviezen geven is niet genoeg.Je moet zelf actie ondernemen en luisteren naar jouw lichaam..Dus JOUW looppatroon ontdekken,JOUW looptempo ontdekken,JOUW schoenen of zooltjes ontdekken en of je dat nu bij ons doet of ergens anders:tips zijn belangrijk maar het kan zijn dat het voor jou niet werkt.waarschijnlijk heb je al een schema wat je loopt.halveer het eens,probeer een zachtere ondergrond,wat ik wil zeggen is dat de basis heel belangrijk is en daar kun je alleen maar achter komen door naar een speciaalzaak te gaan en kijken of alles in orde is met het lopen.En nogmaals of dat nu bij ons is of elders,als het een goede speciaalzaak is,kom je geheid van de klachten af.Mits er echt iets mis is in het lichaam,maar dat zullen ze bij een speciaalzaak kunnen uitsluiten.succes

Gerard | 12-02-2006

Beste M,

Ik heb de site bekeken, maar geen tips kunnen ontdekken. Zou je iets exacter aan kunnen geven waar die info staat die de lezers van dit forum verder kunnen helpen? Zou lijkt het net of je reclame maakt voor dat "zoveelste" bedrijfje dat zich wil verrijken ten koste van de ellende van een ander.

m | website | 12-02-2006

Iedereen weet t altijd beter he?Shinplints is op verschillende manieren te verhelpen.Nummer 1 remedie tegen shinsplints: Goed aangemeten schoeisel,eventueel met sportsupplementen erin.Daarnaast kan altijd een fysiotherapeut ingeschakeld worden.Ook een aangepast loopschema is belangrijk.Nooit er mee door blijven lopen.En naar je lichaam luisteren.Heel belangrijk.Zie eventueel website.

Marc | 12-02-2006

@kim:

Nooit, maar dan ook nooit verwarmen!!!!
Dat werkt een ontsteking juist in de hand.
Bij klachten aan de schenen is koelen de enige juiste remedie. Ik gebruik zelf regelmatig een gel-pack na een langere duurloop.

/Marc

bjorn | email | 10-02-2006

ikzelf heb al een tijdje last van een ontsteking aan men scheenbeen,na een hele tijd ontstekingsremmers te nemen ben ik naar een sportarts gegaan en die heeft mij een botscan laten nemen waar duidelijk op te zien was wat er aan de hand was heb terug remmers moeten nemen en fysio volgen waar ik veel rekoefeningen kreeg..depijn verdween en ben terug gaan lopen maar na een paar keer toch reactie ben terug naar de arts gegaan en die is mij nu aan het behandelen met traumeel inspuitingen en weer volledige rust een paar weken en dan een tweede inspuiting en dan zouden de problemen weg zijn...laat ons hopen..

Har | 11-01-2006

"ik zelf zit al enige tijd op atletiek en train met name de sprint onderdelen, heel intensief en op harde ondergrond, met spikes!"

lekkere trainers hebben jullie dat ze dat niet in de gaten houden en jullie zo hard laten trainen, zoals jezelf zegt. helaas zit jij nu mogelijk voor de rest van leven, zoals je zelf zegt, met de brokken.

klassiek voorbeeld van overbelasting.

Mary | 11-01-2006

hallo mensen met last van hun schenen,,
ik zelf zit al enige tijd op atletiek en train met name de sprint onderdelen, heel intensief en op harde ondergrond, met spikes! Allemaal niet goed voor je schenen en juist daarom heb ik er last van. Ik heb al veel dingen geprobeerd; fysiotherapie, rust, andere schoenen, zooltjes en zoveel mogelijk opwarmen en laten doorbloeden voor de training en natuurlijk IJZEN!
Sinds een maand doe ik ook oefeningen die mijn enkelspieren en scheenbenen sterker maken en zorgen dat ze actief blijven waardoor het allemaal een stuk beter gaat. Omdat ik er al heel lang last van heb gaat het naar alle waarschijnlijkheid nooit meer helemaal over maar door de oefeningen is het een stuk draagbaarder! >ook doen dus!<

Arie | email | website | 30-12-2005

Hallo,

Kijk op mijn site voor veel informatie over zowel de blessure als over koelen en vele andere zaken die met veilig sporten, en ook ballet, te maken hebben.
In ieder geval bij een ontsteking koelen en niet masseren.

Luister naar je lichaam, dat is je beste adviseur.

Mark | 28-12-2005

Kim wat kraam jij een onzin uit. een ontsteking is een absolute contraindicatie voor masseren. die mag je never nooit niet masseren. ik weet niet wie je dat allemaal verteld hebt maar tis niet goed.

kim | email | website | 28-12-2005

Uhm.. IJzen? Na het trainen als je last hebt van je schenen? Nou.. Ik heb ook enige tijd gelopen met dezelfde klachten. Zelfs met een rondje door de stad had ik er last van. Ik ben zelf geen hardloper, maar een danseres, en met veel springen en schokken op je been krijg je hetzelfde effect. Mij is altijd geleerd dat ik bij last van gewrichten moet ijzen, en bij last van spieren juist warm houden! en dat helpt ook goed. Het probleem bij deze ontsteking is dat er te weinig doorbloeding is in het scheenbeenvlies, bijvoorbeeld doordat er te weinig ruimte is bij de spieren eromheen. Wat helpt is dus: losmasseren, en ... Rekken!! kuiten rekken is voor mij de oplossing geweest, naast fysiotherapie, en nu ben ik volledig klachtenvrij terwijl ik alweer weken op hoog nivo ballet.. Ik hoop dat je er wat aan hebt..

Johan M | email | 27-12-2005

Wat Karel zegt klopt, je moet gewoon iets "bewuster" gaan trainen. Ik heb er ook meerdere malen last van gehad (jaren aan een stuk), maar toen ik speciale steunzolen heb laten maken, en een beetje ben beginnen letten op mijn trainingspatroon heb ik - touch wood - geen last meer. Wat je ook kan doen is telkens na het trainen goed ijs leggen op je schenen, en eventueel behandelen met Traumeel. Kijk zeker eens verder op dit forum, er zijn topics genoeg over scheenbeenvliesontsteking!

Jeroen | website | 26-12-2005

Je kan ook je scheenbenen versterken. Er is daar op dt forum genoeg overgeschreven. Even zoeken dus.

Karl | email | 23-12-2005

Ik had daar vroeger ook vaak last van, laatste jaar niet meer, de remedie:

- goede loopschoenen met steunzolen
- tussen twee trainingen altijd een dag tussen
- zoveel mogelijk op een zachte ondergrond lopen
- de eerste 5 minuten altijd zeer zeer traag beginnen

Geef hier een reactie

tekst

naam

e-mail

Dit veld s.v.p. leeg laten

Gaaf shirt met joe joe er op :)
Gaaf shirt met joe joe er op :)

<b>Laat de liefde niet aan toeval over</b>
Laat de liefde niet aan toeval over